vista eraf xp erop

Status
Niet open voor verdere reacties.

grasmaaier

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2004
Berichten
11
Hoi,
omdat er zoveel programma's niet werkte met windows vista wil ik windows xp weer instaleren.
alleen via fdisk heb ik recovery disk kunnen verwijderen en heb gewoon 1 primaire dos partitie gemaakt.
C is geformatteerd en als ik windows xp wil instaleren begint ie naar een paar min krijg ik een blauw scherm.

mijn vraag is hoe kan ik dat verhelpen?:confused:
 
Hoi !

Wat staat er op dat blauwe scherm ?

Gebeurd er helemaal niets ?

Je zult wat meer informatie moeten geven; waarschijnlijk moet je nog fdisk /mbr uitvoeren.

Greetz,

Harry.
 
Als het eerste keer is opnieuw opstarten
Er staat ook op dat ik schijf moet controleren op virussen n harddisk na moet kijken.
Schijf of bedoel hele computer is nog niet zo oud.
Alles lijkt normaal.

Dacht eerst mischien beveliging van HP op moederbord of zo,maar kan niets vinden.:(
 
Hoi !

"; waarschijnlijk moet je nog fdisk /mbr uitvoeren."

Greetz,

Harry.
 
heb net geprobeerd om fdisk/mbr in te typen maar op dat commando wordt niet gereageerd.

Dit is de exacte tekst die ik op blauw scherm krijg naar een paar min intaleren van een bsturingssysteem.

controleer comp, op virussen.verwijder nieuwe vaste schijven of vaste schijfcontrollers die u hebt geinstalleerd.
geconfigureerd en afgesloten. voer chkdsk/f uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.
 
Hoi !

Praten we over een Sata-schijf ?

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan