[VISTA] Explorer.exe, 99% fysiek geheugen gebruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaptainHolland

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdagavond sloot ik mijn pc af, zette ik hem zondagochtend weer aan voor een vlucht met flightsim, en toen begonnen de problemen nadat ik beland was op het bureaublad. Alles werd geladen, iconen etc. maar hij liep direct vast ( alleen de muis werkte nog ) en toen ik na veel pijn en moeite Taakbeheer open had staan, zag ik dat 99% van mijn fysiek geheugen gebruikt werd, en dat das dus mijn pc zo vertraagde. :shocked: Programma's starten vaak niet omdat er te weinig werkgeheugen is, en ik wordt bedolven onder de foutmeldingen. Het duurt meestal een half uur totdat mijn pc 'bruikbaar' is, omdat ie eerst een eind vastloopt. Zodra ik explorer.exe via taakbeheer afsluit, zakt het geheugen gebruik naar normaal niveau, zo rond de 21%. Ik heb MBAM laten lopen en Spybot S&D. Beide vonden een aantal dingen, laten verwijderen, en Explorer.exe weer herstart. Zelfde resultaat helaas, het geheugengebruik schoot weer als een malle omhoog:eek:

Ik ben niet dom met pc's, maar dit gaat me even boven mijn pet. Ik sta op het punt om Vista maar te herinstalleren. BTW, ik heb ook geprobeert een herstelpunt te gebruiken, maar hij blijft maar zoeken, en ik kreeg ook nog 1x een foutmelding, sorry, maar daar heb ik geen screenshot van. Ook kreeg ik gisteren de melding dat Vista niet meer legitiem was, en dat ik 30 dagen had om 'm te activeren. Vanochtend pc weer opgestart om verder te gaan met de zoektocht, was ie weer wel legitiem, geen melding, geen stukje tekst meer rechtsonder in beeld ( Vista Home Premium, Build 6002, niet legitiem ), dat was dus officieel een WTF momentje.

Dit is een screenshot van de meldingen die ik eerst weg moet klikken voordat ik met pijn en moeite taakbeheer kan openen om explorer.exe af te sluiten: ( De melding van dat Vista geactiveerd moet worden heb ik verder niet meer gehad btw )
vistaproblemen2011jul10.jpg

Directe link: http://img202.imageshack.us/img202/9480/vistaproblemen2011jul10.jpg

Mijn specs:
Microsoft windows Vista Home Premium (x64) SP2
Intel Core2Duo @2.93GHz
4 GB RAM
ATI Radeon HD4350

Alvast bedankt voor de hulp,
Stefan

Laatst bewerkt:
dit is 100% zeker een virus die zich heeft verstopt in windows.

Ik weet niet of ze op dit forum een expert op het gebied van virussen hebben....

wel wil ik graag het log van MBAM zien

Hallo Dono,

Bedankt voor je reactie, ik had ook al zo'n donkerbruin vermoeden ja. Alleen komen MBAM en Spybot S&D niet meer met nieuwe geïnfecteerde items..
Alleen heb ik MBAM moeten herinstalleren omdat ie telkens met bergen foutmeldingen kwam als ik het wilde opstarten, en daar dus wss ook die log heb verwijderd, stom stom stom..
hier is de laatste log, denk niet dat je er iets aan hebt :confused:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.0.1200
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 7073

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 9.0.8112.16421

11-7-2011 19:02:18
mbam-log-2011-07-11 (19-02-18).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 197896
Verstreken tijd: 5 minuut/minuten, 33 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Moet ik HijackThis ook downloaden en laten lopen? Goed idee?

EDIT: Joepie hij heeft de eerdere logs niet verwijdert, ik kon ze alleen niet vinden haha.
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.0.1200
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 7067

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 9.0.8112.16421

10-7-2011 23:38:46
mbam-log-2011-07-10 (23-38-46).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 197826
Verstreken tijd: 7 minuut/minuten, 53 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 2
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 4

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{D5454035-44A4-661E-9A8D-FC35E711ECF3} (Backdoor.Bifrose) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\win32 (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:
c:\Users\Stefan\AppData\Roaming\addons.dat (Bifrose.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\boost_python-vc71-mt-1_32.dll (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\hapdbg.dll (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\vort_dls.dll (Spyware.OnlineGames) -> Quarantined and deleted successfully.

Dit is trouwens de eerste scan die hij gemaakt heeft na installatie toen mijn problemen begonnen

Laatst bewerkt:
ik denk dat ik je verder kan helpen.

maar dan moet je je e-mail of msn o.i.d geven.

want als ik nu ga zeggen wat ik wil zeggen zijn ze niet zo blij met me.

Ja net gelezen Donovan, msn startte niet eens op op mijn pc, gelukkig heb ik mijn iPad met een msn app nog.
Heel erg bedankt voor je hulp tot zover, helemaal top! Ik zal het topic weer updaten zodra er weer wat voortgang inzit.
Misschien kan ik een reinstall van Vista voorkomen, ik hoop heel erg van wel, want om FlightSim weer te krijgen zoals ie nu is.. tja.. daar zitten nogal wat uurtjes gepruts, getweak in + plus nog een hoop add-ons geinstalleerd.
Dus een herinstallatie van Vista is wel mijn aller állerlaatste redmiddel!

mvg,
Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan