Vista fini en Windows 7 er op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
473
Ik ga deze taken uitbesteden,niet omdat ik (te) veel geld heb,maar omdat ik niet handig ben in dit soort zaken.Ik hoor overal dat ik al mijn gegevens moet backuppen.De ingebouwde backup mogelijkheid van Vista conflicteert met mijn externe schijf ,dus is mijn vraag het volgende.
Graag advies welk nederlandstalige en eenvoudige software die niet te duur is kan ik gebruiken.Met eenvoudig bedoel ik ,dat er geen ,voor mij,moeilijke technische vragen gesteld worden.Dus aanzetten en alles (eventueel langdurig)op de externe schijf zetten en ook weer terug kunnen zetten als 7 er binnenkort op staat.
groet Sytske
 
Ik heb nu inderdaad W7 en ben inderdaad bestanden kwijt geraakt uit mijn Vista opslag.
Kijk daarom ben ik jaren geleden lid van deze site geworden.Om pc problemen samen op te lossen.Maar vaak krijg je geen enkel antwoord,vreemd.
 
Dus je vraag is of er (goedkope/gratis) software is die back ups kan maken?

Ik gebruikte automatic usb flash back-up maar dat was trial en pro koste iets van $40...

Daarna kopieerde ik gewoon om de zoveel tijd even de inhoud naar een map op mijn HD maar dit duurde lang en was onhandig...

Nu heb ik alleen maar CF memorie sticks die ik overal te wereld in een pc kan steken waarna ze via een batch bestandje alle files naar de lokale C kopieren en dan uploaden naar mijn server die dan weer met een crosscable met mijn pc is verbonden...
(Ik weet het het klinkt lastig en dat was het bouwen ook... maar nu heb je er geen omkijken meer naar;))

Ik denk niet dat je CF sticks wilt nemen, evenmin dat je een server wilt inrichten.
Wel kan je met batch bestandjes een autorun maken (niet erg moeilijk).

Dat soort bestanden kan je vinden op dvd's en cd's,
daar zit dan als het goed is een:

Autorun.exe (onnodig voor dit)
.txt op die verschillende namen heeft

Als je een .exe tje maakt die een batch bestand laadt (batch stuurt ms dos aan en kan bestanden snel kopieren)
dan moet je alleen nog de .txt aanpassen naar de naam van je nieuwe .exe .

Verder kan je ook nog Automatic usb flash backup proberen maar die kost iets van $40...

Hopelijk beandwoordt dit je vraag.
 
Dank je gamer.Doe je dan als gamer die bloeddorstige spelletjes waar sommigen niet van weten of het nu wel of niet werkelijkheis is?
Je verhaal is voor mij wat moeilijk te volgen.Ik denk dat ik moet leren leven met de verloren bestanden en moet leren niet zo veel mogelijk zelf te doen,maar soms een professional in moet huren.Dat kost dan wel wat,maar beter dan voor problemen komen te staan.

nogmaals dank Sytske
 
Dank je gamer.Doe je dan als gamer die bloeddorstige spelletjes waar sommigen niet van weten of het nu wel of niet werkelijkheis is?
Je verhaal is voor mij wat moeilijk te volgen.Ik denk dat ik moet leren leven met de verloren bestanden en moet leren niet zo veel mogelijk zelf te doen,maar soms een professional in moet huren.Dat kost dan wel wat,maar beter dan voor problemen komen te staan.

nogmaals dank Sytske

Ok, zal als ik jou was eens googlen naar dergelijke batch docs.
(gamer betekent niet verslaafd...)

Gr.
 
Beste radicale speler.Je bent honderd stappen verder met je pc ontwikkeling dan ik.Je adviezen gaan mijn kennis ver te boven.Dus zijn ze voor mij onuitvoerbaar.Met mijn PC problemen zal ik naar de computerman moeten .Dat kost heel wat ,maar dan moet ik maar niet zulke eisen stellen.

Nog even over je naschrift(gamer betekent niet verslaafd...)
Gamer klinkt vrij neutraal ,maar als je daar "radical"aan toevoegt dan kom ik toch o.a.aan synoniemen van extreem en extremistisch.Dit komt uit een gangbaar Nederlands woordenboek .Het geeft je schuilnaam een wat agressief tintje.Gezien je hulpvaardigheid ben je dat zeker niet.
En nu snel naar buiten met dit prachtige weer.

vriendelijke groet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan