Vista formateren en partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

remiz

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Beste mensen,

Twee vragen:

1) Ik kan helaas mijn recovery cd voor mijn laptop niet terug vinden. Ik heb nog wel van mijn vaste pc een ongeopende versie van Vista liggen. Kan ik dit ook op de laptop installeren? Ik kan dan neem ik aan de drivers gewoon van de acer (das het merk laptop) halen?
En dan tot slot: kan dezelfde vista dan in de toekomst nog wel een keer herinstalleren op de vaste pc terwijl dezelfde versie ook op de laptop staat?

2) En ik heb 2 partities: C en D. Op de C schijf staat vista, op de D schijf allerlei data. Als ik de C schijf formatteer blijft de D schijf dan wel instand?

Alvast bedankt!

Hey,

op je eerste vraag durf ik je geen antw te geven dat weet ik zo niet, Maar vraag 2 wel. Het zegt het al ;), als je Cschijf dus ja dan blijft je D schijf in stand. Maar om zeker te zijn trek je je D schrijf even los van de pc als je c gaat formatteren. Altijd save en wel zo makkelijk kiezen met installeren ;) kun je ook niet per ongeluk je Dschijf aan klikken om te installen ;).

groet Johnny.

Dat wordt beetje moeilijk aangezien het om een en dezelfde schijf gaat, maar er 2 partities op staan. Dan blijft de D ook bestaan?

Dat wordt beetje moeilijk aangezien het om een en dezelfde schijf gaat, maar er 2 partities op staan. Dan blijft de D ook bestaan?

Mmm, eens denken, dacht het niet maar durf ik niet te zeggen. Ik heb zelf gewoon 2harde schijven dan koppel ik gewoon d even los.

Groet

ja, dat blijft er gewoon op staan. hij gaat alleen de c partitie formatteren.............

Als je C formateerd,blijf je D schijf/partitie gewoon bestaan.
Wat je wel hebt is...................als je programma's op je D partitie hebt geinstalleerd ,zal je die opnieuw moeten installeren,omdat er altijd wat files naar je windows system ( c dus) worden geschreven.
Maar foto's,documenten ,etc blijven gewoon bestaan.

je eerste vraag dan nog...

in principe zou het moeten lukken maar bij de installatie van vista met de acer schijven komen er altijd een aantal acer progjes mee(denk maar aan de acer toolbar)--> deze is bij mij wel verwijderd maar ik weet niet of dat problemen zou kunnen geven.

Je zou het kunnen proberen en dan wat later inderdaad de drivers van acer gaan installeren.

MAAR, normaalgezien heeft acer ook een recovery partitie waarmee je handmatig je recovery dvd's nog kan gaan aanmaken (de acer toolbar bevat deze functie)
- ook kan je nog recoveren door de toetsencombinatie alt + f10 tijdens het opstarten.
Dan zou je kunnen gaan recoveren vanaf je harde schijf(dus de recovery partitie van acer)

Ps: waren de acer cd/dvd's trouwens bijgeleverd of had je die al zelf aangemaakt?
Ik weet niet of dat veel zal uitmaken maar als ze bijgeleverd waren kan het goed zijn dat je geen recovery partitie hebt bij jouw acer

succes nog verder :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan