Vista formateren zonder dvd's/cd's of gemaakt herstelpunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esly91

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Ik wil mijn laptop HP Compaq 6720s formateren. Ik heb geen installatiedvd gekregen destijds bij de laptop maar heb wel een legale keycode. Herstelpunten heb ik niet gemaakt. Ik wil mijn laptop terug hebben in de originele aangekochte staat met Vista home basic er op dus.

Hoe moet ik dit doen zonder geld uit te geven? Kan ik met een geleend schijfje mijn computer dus resetten naar de originele staat? Ik heb al begrepen dat Windows XP niet verstandig is met mijn beperkte kennis.

Wachtende op reacties.
Esly.

is de d: schijf geen recovery partitie????
zie je bij het op starten niks staan om bij die recovery partitie te komen??

Bedankt voor uw advies maar de recoverpartitie zie ik niet,

|Ik zit nu bij computersetup, door op f10 te hebben gedrukt.

Zou ik restore defaults kunnen enteren?

Laatst bewerkt:
Je zit denk nu in het Bios, dus dat heeft geen zin. Heb je geen backup and revcovery software van HP geïnstalleerd staan?

nee ,dat is je bios ,dat is wat anders ,
heb je dat je die laptop nieuw had ook geen mogelijkheid gehad om een backup dvd te maken??

@ Crash Dat klopt, maar hoe vind ik dan dat origineel? Deze schijnt verborgen te zijn (als deze er al is)
@ Bertus, ik had deze mogelijkheid inderdaad, dit heb ik destijds zelf niet gedaan (stomme eigen schuld dus)

er wordt overigens gezegd bij HP Backup and Recovery Manager dat er geen herstelpartitie is van waaruit PC herstel kan starten.

Dan ben ik bang dat je geen recover partitie meer hebt, waarop de orginele installatie is.

Wat kan ik nu dan het beste doen? Zo het mogelijk zijn met een schijfje van iemand anders Vista opnieuw te installeren op mijn laptop?

Je zal ook de nodige drivers nodig hebben. Met een beetje mazzel kun je die gewoon bij HP downloaden.

Bedankt voor alle hulp, ik ben al een stuk verder nu.
Hoe kan ik nu dus in stappen opnieuw installeren?

Als ik het goed begrepen heb hoef/kan ik het C;station dus niet formateren alvorens de installatie?

Ik denk dat ik er nu uit ben. Als het gelukt is laat ik het horen.
Bedankt voor de hulp:thumb:

Groeten,
Esly.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan