Vista formatteren (en vista weer installeren)

• Onderwerp starter Onderwerp starter remiz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

remiz

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Mensen,

In tegenstelling tot velen ben ik redelijk tevreden over vista. Maar zoals met elke pc is het eens in de zoveel tijd nodig de boel op te schonen. Nu wil ik mijn laptop met formatteren (vista heb ik nu) en ik wil vista er ook weer opzetten.

Hoe gaat dat in zijn werk? Met andere woorden, hoe werkt het formatteren in vista en vista er dan weer opzetten?

Bedankt alvast!

Welkom op Helpmij.:)

Je zal moeten opstarten vanaf de Windows Vista dvd en de setup volgen. Ik ben ook zeer te vreden over Vista (Ultimate) hoor.:)

En daar kun je ook kiezen voor de optie formatteren?

(ik moet de cd nog even zoeken, daarom het volgende:)

Als ik nou alleen een 'herstel' cd heb, kan ik daarmee ook installeren?

je bedoeld waarschijnlijk dat je een recover cd hebt,ja die formateerd ook doet ie zelf

En daar staat ook een versie van vista op?

ja, dat is gewoon de versie van je producent(acer, hp, medion, ...)
met die recovery dvd's kan je dus gewoon je vista herinstalleren

succes :thumb:

Opnieuw formatteren = "schoon" register?

Hoi,
Ik krijg steeds meer problemen met mijn Vista laptop dus ik overweeg ook om opnieuw te formatteren. Nog nooit gedaan maar als ik dit hierboven lees is het vrij simpel.

Wordt met zo'n recovery ook je register helemaal schoon gemaakt? Een van de foutmeldingen die er bij mij als laatste bij is gekomen was van Adobe. Adobe verwijst door naar de Microsoft site voor een soort repair pack waarmee het register bewerkt wordt (het repair pack werkte niet, trouwens).

Ik neem daarom aan dat een "schoon" register een hoop problemen oplost.

gewoon een vraagje hoe zit dat met je drivers moeten die ook opnieuw geinstalleerd worden en zo ja met welk progje. kan je die het beste opslaan???:rolleyes: en andere progjes moet je die dan ook herinstalleren???

gewoon een vraagje hoe zit dat met je drivers moeten die ook opnieuw geinstalleerd worden en zo ja met welk progje. kan je die het beste opslaan???:rolleyes: en andere progjes moet je die dan ook herinstalleren???

de drivers van jouw type laptop/pc zitten allemaal geintegreerd in die recovery dvd dus in principe hoef je geen drivers op te slaan, al kan het wel eens nodig zijn om een nieuwere driver af te halen van de site van de producent.
Alle progjes kwijt...
Ja, met een recovery ben je alle extra geinstalleerd progjes kwijt.
alles gaat dan gewoon terug naar de fabrieksinstellingen, dus zoals je hem de eerste keer opstartte en het kan dus al zijn dat daar al trial ofzo opstaat van norton

merci weet weer iets meer heb het zelf (gelukkig maar) nog niet moeten doen wou het enkel zeker weten voor tegen de tijd dat... hoe weet ik eigenlijk dat er nieuwe drivers beschikbaar zijn (updates):D

merci weet weer iets meer heb het zelf (gelukkig maar) nog niet moeten doen wou het enkel zeker weten voor tegen de tijd dat... hoe weet ik eigenlijk dat er nieuwe drivers beschikbaar zijn (updates):D

gewoon op de site van de producent gaan kijken of met programmatjes zoals drivermax en dergelijke maar die zijn echt overbodig.
Je hoeft echt nooit drivers te updaten wanneer het niet nodig is want het zou je systeem ook omzeep kunnen helpen doordat er nog een bug ofzo inzit

das fijn te weten want er was toen ik sp1 niet kon installeren gezegd dat ik moest zien of er geen updates waren van mijn drivers??? dus algoed dat het me ni gelukt is ze te vinden (ale vinden wel maar zag ni of het updates waren of dat ik ze al had):)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan