Vista formatteren lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erdem01

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Beste mensen, ik heb al 2 dagen een probleempje met mijn computer.
Het is al zo ver gekomen dat ik mijn pc wil formatteren, vista krijg ik niet meer opgestart ook niet in de veilige modus.

De command F11 ( system recovery ) doet het ook niet bij het opstarten.
Dus iemand enig idee hoe ik mijn schijven kan formatteren en vista opnieuw kan installeren.

Ik heb geen cd's gekregen. vista zit voorgeinstalleerd op schijf D: onder naam RECOVERY

Ik heb de schijven C: 500 GB, D: 7 GB..

weet iemand raad? ik zit al 2 dagen zonder computer.
bedankt

Hoi wat voor een pc is het? merk en type?
Heb je geen vista dvd of zoiets?helemaal niks?
Brand er nog wel een lampje?
wat is er gebeurd toen die niks meer deed?

Compaq heeft niet zoveel pc's/laptops gemaakt:rolleyes:, maar misschien is het handiger ook even het type te vermelden.

Compaq presario media center SR 2000

Ik kreeg een fout met services.exe en hierna kon ik geen programma's meer openen.
Hierna heb ik de computer opnieuwgestart en telkens als hij windows vista laad start hij opnieuw op.

nu krijg ik soms een stopteken ( blauw scherm ) soms met de fout

0x0000F4 en soms met de fout 0x00007E

ik kon eerst nog 2 x via velige modus mijn pc in, hierbij heb ik alle bestanden gekopieerd die ik zelf nodig had. dus eigelijk maakt het mij niet uit als ik al mijn bestanden verlies.

btw. vista kom ik toch niet meer in.

ik heb helemaal geen CD's niets, ook geen recovery CD
wel heb ik thuis een windows XP cd, en een ACER recovery CD voor mijn laptop ( daar heb ik niets aan )

Heb je dit exact geprobeerd?
#
Turn off the computer if it is not already off.
#
Disconnect all connected devices and cables such as the Personal Media Drive, USB drives, printer, and fax. Remove media from drives, and remove any recently added internal hardware. Do not disconnect the monitor, keyboard, mouse, and power cord .
#
Turn on the computer and immediately press the F11 key repeatedly , about once every second, until Recovery Manager opens.
Bron;
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...TypeId=12454&objectID=c00814731#c00814731_f11

ik ga het proberen, maar is er helemaal geen andere optie op vista te formatteren?
ik neem dan aan dat automatisch de setup wordt gestart nadat er geen vista op de hardware gevonden kan worden.?

Ja als je een Vista DVD hebt met de versie die geïnstalleerd stond, kun je daarvan de setup draaien met je eigen licentie nummer.

hp live chat ondersteunt mijn PC niet, dus van daar lukt het ook niet.

kan ik bijvoorbeeld niet met de XP cd formatteren?

Als dit een volledige versie is met licentie wel, maar je moet wel weten of er XP drivers zijn voor jou systeem.

ik bedoel, alleen het formatteren gedeelte..
dus niet dat ik XP erop ga installeren

Hoe wil je dan verder gaan? Formatteren kan alleen tijdens de setup van Windows in dit geval.

Als ik op enter druk installeert hij XP, als ik op R druk kom ik in het REPARATIE gedeelte waar ik een MS DOS krijg, en hier bv format C: kan intikken.

Je komt dan in de herstel-console, weet niet of via die weg kan formateren.

Kun je 3 dingen doen..
Je zoekt contact met compaq of zij de recovery kunnen aanspreken.
Je koopt of leent (als je licentie op de pcsticker staat)een vista cd en instaleerd deze.
Je zoekt de xp drivers als dit mogelijk is en download deze alvast allemaal en gooit xp erop.

Laatst bewerkt:
Als je op een andere pc kunt komen kun je ook Ubuntu downloaden, die branden en dan met ubuntu gewoon de schijf formatteren. Let wel op! Bij formatteren zal waarschijnlijk de recovery het niet meer doen. Teminste zo zit dat bij Acer, bij compact zou ik het niet weten. Gebruik formatteren wel altijd als laatste redmiddel. Anders als je van iemand een Vista CD kunt krijgen moet je daarmee eens proberen Vista te herstellen. Hieronder hetgeen dat op de Microsucks site staat

Code:
Opstartherstel bevindt zich in het menu Systeemherstelopties op de Windows-installatieschijf. Opstartherstel kan ook op de vaste schijf zijn geïnstalleerd als de computer vooraf geïnstalleerde herstelopties heeft. Er worden vervolgens in Opstartherstel mogelijk berichten weergegeven waarin u wordt gevraagd om keuzes te maken en het kan zijn dat uw computer tijdens het uitvoeren van de herstelbewerkingen opnieuw wordt opgestart.

Als u een Windows-installatieschijf hebt:

1. 	

Plaats de installatieschijf.
2. 	

Start de computer opnieuw.

Klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op de pijl naast de knop VergrendelenAfbeelding van de knop Vergrendelen en klik vervolgens op Opnieuw opstarten.
3. 	

Druk als dit wordt gevraagd op een willekeurige toets om Windows te starten vanaf de installatieschijf. Als uw computer niet is geconfigureerd om vanaf een cd of dvd te starten, raadpleegt u de documentatie bij uw computer.
4. 	

Kies de gewenste taalinstellingen en klik op Volgende.
5. 	

Klik op De computer herstellen.
6. 	

Selecteer het besturingssysteem dat u wilt herstellen en klik op Volgende.
7. 	

Klik in het menu Systeemherstelopties op Opstartherstel.

Als de computer vooraf geïnstalleerde herstelopties heeft:

1. 	

Verwijder alle diskettes, cd's en dvd's uit de computer en start de computer opnieuw.

Klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op de pijl naast de knop VergrendelenAfbeelding van de knop Vergrendelen en klik vervolgens op Opnieuw opstarten.
2. 	

Ga op een van de volgende manieren te werk:
•	

Als op de computer één besturingssysteem is geïnstalleerd, houdt u F8 ingedrukt terwijl de computer opnieuw wordt gestart. U moet op F8 drukken voordat het Windows-logo wordt weergegeven. Als het Windows verschijnt, moet u wachten totdat de aanmeldingsprompt van Windows wordt weergegeven, de computer uitschakelen en opnieuw starten en het vervolgens opnieuw proberen.
•	

Als op de computer meerdere besturingssystemen zijn geïnstalleerd, markeert u met de pijltoetsen het besturingssysteem dat u wilt herstellen, en houdt u vervolgens F8 ingedrukt.
3. 	

Markeer in het scherm Geavanceerde opstartopties met de pijltoetsen De computer herstellen en druk op ENTER.
4. 	

Selecteer een toetsenbordindeling en klik op Volgende.
5. 	

Selecteer een gebruikersnaam, voer het wachtwoord in en klik op OK.
6. 	

Klik in het menu Systeemherstelopties op Opstartherstel.

Greetzz,
Timo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan