Vista formatteren zonder CD.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoepsmurf

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2008
Hallo!

Ik wil graag mijn computer een keer helemaal leeggooien en alles opnieuw installeren.
Ik heb een Toshiba Satellite L30-106 die bij nieuwkoop met Vista geinstalleerd was. Daar heb ik ook een key voor, maar begreep dat deze niet heel bruikbaar is als het al geinstalleerd is bij aankoop.

Nu staat er in de help van toshiba dat ik een recoverypartitie op mijn lappie heb staan, 1. maar hoe kan ik deze herkennen?

Ik heb de volgende schijven: C:,met ongeveer 30GB, hier staat oa. program files op en een map met windows, D: (een dingetje van 1,7GB die helemaal leeg lijkt) en E: data opslag die ook leeg lijkt (+-30GB)

Als ik de laptop opstart kan ik op F2 of F12 drukken voor het bootmenu, op F8 druk ik als ik naar geavanceerde opstartopties wil. Hierbij staat de optie "computer herstellen" maar als ik hiervoor kies is deze niet terug naar de fabrieksinstellingen.

Concreet heb ik denk ik dus 2 vragen:
1. hoe kan ik herkennen waar de recoverypartitie staat en 2. hoe kan ik mijn computer vanuit deze recoverypartitie opstarten zodat deze geformatteerd is en mijn windows vista er wel weer op staat?

Als er nog aanvullende info nodig is: graag even aangeven hoe ik die info kan vinden. Heb afgelopen dagen heel wat fora af gezocht, maar nog een noob:P

Groets,
Margreet

Maak eens een screendump van:

configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> opslag -> schijfbeheer

en voeg die hier als bijlage toe.

(Ik ben nu even 60 minuten offline, maar zal daarna reageren)

Bij deze een screenshot van schijfbeheer. Heb ook gelijk de pagina van de toshiba gebruikershandleiding als bijlage erbij gedaan... (volgende post)

Bijlagen

• screenshot schijfbeheer.jpg
    screenshot schijfbeheer.jpg
    89,2 KB · Weergaven: 192
bijlage toshiba gebruikershandleiding

Bijlagen

• toshiba handleiding.jpg
    toshiba handleiding.jpg
    65,4 KB · Weergaven: 139
Als de dor Toshiba beschreven methode niet werkt dan ben ik bang dat je contact op zal moeten nemen met Toshiba. Die partitie is idd. zichtbaar in 'opslag'.

Beschrijft deze methode dus inderdaad ook het formatteren? of is wat er gebeurd als ik dus F8 indruk en naar geacanceerder computeropties--> computer herstellen doe, dat alleen windows weer opnieuw compitabel gemaakt wordt, zonder de andere bestanden en programma;s te wijzigen?

Sowieso alvast bedankt voor t meekijken...

Als je de optie systeemherstellen gebruikt dan wordt de machine hersteld naar de situatie zoals deze was bij aflevering, m.a.w. al je bestanden zijn weg. De herstelfunctie voert een snelformat uit.
Elke andere optie die Toshiba beschrijft, gaan proberen het probleem op te lossen. Bij de andere opties blijven je eigen bestanden op hdd staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan