Vista, Fron + Rear tegelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SparkyRih

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
Hallo,

Ik heb sinds kort Windows Vista Ultimate (naast Windows XP) geinstalleerd op mijn HP Pavillion t3360.nl... Alles werkt perfect!

Maargoed, ik krijg het maar niet voor elkaar geluid via de achterste EN voorste aansluitingen van de computer te laten lopen... Ik heb namelijk gewone speakers (op de achterkant aangesloten) en een soundchair (die ik het liefste op de voorkant aansluit zodat ik niet steeds achter de computer hoef te duike als ik iets anders op die stoel wil aansluite)...

Ik heb al veel zelf geprobeerd, veel fora's gelezen, maar niemand komt met een goede oplossing...

Hardwareoplossingen zoek ik niet, het liefst los ik het op met de orginele software van de geluidskaart, het besturingssysteem of desnoods nog wat extra software om dit voor elkaar te krijgen...

Ik heb de laatste Realtek HD Audio Manager erop gezet, deze gebruikte ik met XP ook (via deze manager kon ik in XP wel het geluid over de achterste en voorste uitgangen laten lopen), maar vista zit met die "default devices" optie...........

Hopelijk kan iemand mij hier helpen? bij voorbaad dank:D

Deze functie, 'Speaker fill' genoemd, is afhankelijk van de hardware. Heb je ook de Realtek onboard geluidskaart? Of een andere, en heb je alleen de Realtek software erop gezet? In dat geval zal Speaker fill niet werken..

Deze functie, 'Speaker fill' genoemd, is afhankelijk van de hardware. Heb je ook de Realtek onboard geluidskaart? Of een andere, en heb je alleen de Realtek software erop gezet? In dat geval zal Speaker fill niet werken..

Ik heb een Realtek on board ja... Bij deze computer werd windows xp geleverd met daarop realtek software...
Maar ik vindt die speaker-fill functie alleen op het moment dat ik een 5.1 serround instel via vista.... en 4.1/5.1 en zelfs 7.1 worden via de aansluitingen op de achterkant geregeld...... En het is de bedoeling dat ik 2.0 op de achterkant heb (normale speakers) en 2.1 op de voorkant (die soundchair)...

Ik heb trouwens 3 apparaten staan bij playback devices:
-Speakers (hierop warke de normale speakers)
-Realtek HD 2nd output (hierop werkt de soundchair)
-Realtek Digital Output (werkt niet, geen geluid.... misschien kan ik hier iets mee?)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan