Vista geblokkeerd???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milad

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Ik heb een behoorlijk probleem met mijn computer, want volgens mij is vista geblokkeerd. Normaal als ik mijn computer opstarte kreeg ik dit: Logo van Intel --> die zwarte pagina's met informatie over de samenstelling van je computer --> laadbalk van Vista.
Wat krijg ik nu?: logo van Intel en verder komt hij niet. steeds als ik hem opstart laat blijft hij hier haken. ik heb de vista er ingestopt maar nog komt hij niet verder. :(
Kan iemand mij aub helpen???
bvd

In het bios van je pc opstarten vanaf CD als eerste zetten, dan kun je starten vanaf CD en daarna kun je Vista repareren / herstellen.

Zoals de vragensteller het beschrijft, komt hij niet eens aan het bios toe! De zwarte pagina's met informatie over de samenstelling van de computer hoort nog bij het P.O.S.T. (Power On Self Test)
Het allereerste wat je moet proberen is om in het bios te komen en te achterhalen waarom hij niet verder start. Dan is het inderdaad zaak de juiste volgorde van boot-devices in te stellen.
Kun je sowieso nog in het bios komen? (vaak met de toets <del> of soms met <F1> of <ctrl>-<esc> of iets dergelijks. Vaak wordt de juiste toetscombinatie vermeld tijdens het opstarten. Is dat niet het geval probeer dan eenvoudigweg een van de genoemde toetsen(of toetsen-combinaties) in te toetsen tijdens het starten/P.O.S.T.

Succes

Zoals de vragensteller het beschrijft, komt hij niet eens aan het bios toe! De zwarte pagina's met informatie over de samenstelling van de computer hoort nog bij het P.O.S.T. (Power On Self Test)
Het allereerste wat je moet proberen is om in het bios te komen en te achterhalen waarom hij niet verder start. Dan is het inderdaad zaak de juiste volgorde van boot-devices in te stellen.
Kun je sowieso nog in het bios komen? (vaak met de toets <del> of soms met <F1> of <ctrl>-<esc> of iets dergelijks. Vaak wordt de juiste toetscombinatie vermeld tijdens het opstarten. Is dat niet het geval probeer dan eenvoudigweg een van de genoemde toetsen(of toetsen-combinaties) in te toetsen tijdens het starten/P.O.S.T.

Succes

Wat zegt pasja nou dan.... hetzelfde maar dan korter en begrijpelijk,,,

Dat is dus het probleem, ik kan helemaal niet bij bios enzo omdat hij al bij het intel logo(mijn processor is van intel) blijft haken. normaal komt na het logo pas die pagina's met info over de samenstelling van je pc vanwaar je dus ook naar bios gaat.
:confused:

Dus, dan is het zaak in de bios terecht te komen.
Zeg, Haroet, vanwaar je geërgerde reactie???? Je reageerde denk ik een beetje te snel en je leest niet goed waar ik heen wil...

Laatst bewerkt:
Ik heb gelezen waar het probleem zat en idd. hoopte ik voor TS dat íe mogelijk met de biostoets in het bios zou kunnen komen. Het feit dat het beedlscherm niets laat zien, wil nog niet automatisch zeggen dat er verder niets gebeurt / gebeurde.

Als je op geen enkele mogelijkheid verder komt dan daar waar je nu bent, dan moet je wellicht gaan denken aan een hardwareprobleem, maar welke.................

Dus, dan is het zaak in de bios terecht te komen.
Zeg, Haroet, vanwaar je geërgerde reactie???? Je reageerde denk ik een beetje te snel en niet goed gelezen.
Ik vermoed omdat je hetzelfde "zegt" als dat ik al zei, maar dan met meer tekst, we zijjn nu inmiddels 5 berichten verder en net zo ver als in bericht 2.

Laatst bewerkt:
Nou, in mijn ogen zeg ik niet hetzelfde, maar constateer alleen dat de TS niet aan de bios toe komt en geef aanwijzingen hoe hij daarin terecht zou kunnen komen.
Om heel eerlijk te zijn, raak ik wel wat geërgerd als ik ietwat vijandig getinte reacties krijg om mijn (echt wel goed bedoelde) aanwijzingen krijg. Gezien de reactie van de TS kwam hij inderdaad niet in de bios, dus dat had ik wel goed gezien.
Ik ben er werkelijk niet op uit om eerder gegeven aanwijzingen onderuit te halen of wat dan ook.

Je hebt bijna helemaal gelijk, maar de ervaring leert dat vele TS niet altijd evenveel verstand hebben van alle materie en dan is het vaak gemakkelijker om een stap over te slaan. Die overgeslagen stap komt dan vanzelf wel aan bod als dáár idd. het probleem blijkt te zitten.
Effect van het overslaan van de stap : netto minder berichten, scheelt dus typewerk en tijd en áls het probleem in de overgeslagen stap zit, dan meldt TS dat vanzelf omdat íe die stap erna niet kán uitvoeren.

Hey, Pasja, Hartstikke bedankt voor je reactie. Je haalt hiermee mijn geërgerde gevoel weg en ik vind je reactie vriendelijk en hartelijk. Ik ben soms inderdaad wat royaal in woorden en uitleg.

Hey, Pasja, Hartstikke bedankt voor je reactie. Je haalt hiermee mijn geërgerde gevoel weg en ik vind je reactie vriendelijk en hartelijk. Ik ben soms inderdaad wat royaal in woorden en uitleg.

Was niet vijandig bedoelt:) en ik begrijp wat je bedoelt maar ik vond dat er haast hetzelfde stond.. En ts begrijpt denk ik wel dat die eerst moet achterhalen hoe die in de bios komt..
Dus nogmaals totaal niet mijn bedoeling jou te ergeren als het zo overkwam!:D

ik denk dat of je voeding of je moederbord kapot is misschien kun je ergens voeding of moederbord van iemand lenen om dat uit te sluiten, als je een beetje handig bent met het in elkaar zetten van computers...

ik denk dat of je voeding of je moederbord kapot is misschien kun je ergens voeding of moederbord van iemand lenen om dat uit te sluiten, als je een beetje handig bent met het in elkaar zetten van computers...

kapotte moederbord lijkt me sterk pc is pas maandje oud:p

ow ja.. , welk merk pc is het eigenlijk? andere specs? wat hangt er allemaal aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan