Vista geeft niet al het intern RAM geheugen aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietertjuh2

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
8
Het viel mij op dat mijn windows vista redelijk traag loopt.
Ik ben er achter gekomen waarom,
Windows vista geeft aan dat ik maar 1Ghz geheugen heb, terwijl mijn BIOS en verschillende andere programma's aangeven dat ik 3Ghz geheugen heb.

Hoe kan het dat Vista 2Ghz geheugen over het hoofd ziet en hoe kan ik ervoor zorgen dat Vista alle 3Ghz geheugen gaat gebruiken?

Groet, Pieter.
 
Het viel mij op dat mijn windows vista redelijk traag loopt.
Ik ben er achter gekomen waarom,
Windows vista geeft aan dat ik maar 1Ghz geheugen heb, terwijl mijn BIOS en verschillende andere programma's aangeven dat ik 3Ghz geheugen heb.

Hoe kan het dat Vista 2Ghz geheugen over het hoofd ziet en hoe kan ik ervoor zorgen dat Vista alle 3Ghz geheugen gaat gebruiken?

Groet, Pieter.

Ten eerste 2Ghz geheugen en 3Ghz geheugen...Weet niet hoor, maar ik denk dat je bedoeld dat je pc maar 1GigaByte geheugen ziet ipv 3GB...
Of je bedoeld dat ie op 1Ghz draait en dat je wil dat ie gewoon op de volle 3Ghz draait. Snelheid van je computer?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Links klikken op start - uitvoeren - winver intrommelen.

Hoeveel geheugen wordt daar (onderaan) weergegeven ?

Greetz,

Harry.
 
ik bedoel inderdaad dat de volle 3 Ghz draait.

Als ik winver intyp komt er onderaan te staan:
Beschikbaar fysiek geheugen voor windows®: 1.047.124 kB
 
Hoi !

Tja: geen compatible geheugen, geheugen niet correct geplaatst, daar moet je het in zoeken.

Greetz,

Harry.
 
Die 3 Ghz zit er eigenlijk al in vanaf het moment dat ik mijn pc heb laten maken (samenstellen). dus neem aan dat die het wel gewoon zou moeten doen, het is er niet later bijgezet ofzo. Wel ben ik pas later van XP naar Vista overgestapt, kan dat er iets mee te maken hebben?
 
Hoi !

IK zou niet weten hoe !

Haal de modules er es uit, maak ze schoon met een tissue, en bevestig ze opnieuw.

Greetz,

Harry.
 
Weet jij ergens een site/afbeelding te vinden van hoe deze modules er uit zien?

Ik ben zelf niet zo een technicus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan