vista hapert/sloom/dipje..........

Status
Niet open voor verdere reacties.

hummieboy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Hallo,

ik heb een nieuwe pc 9600 quad core, 4 gig.....allemaal up to date materiaal...
videokaart 8800 gts.......raptor 10.000rpm hd schijf......

maar nu heeft het systeem last van een "dipje".......

tijdens het spelen van een spel gata het spel hangen voor 5 sec. en dan hoor je de harde schijf weer werken en dan gaat het verder?????

het lijkt net als je uit de energiezuinige modus komt, oftewel de standbye stand. de pc moet dan even weer op gang komen.

ik heb de prestatie op maximaal gezet dus energie zuinig is hij niet....

wat kan het zijn? hij geeft geen foutmeldingen aan..

IEMAND?????:thumb:

vista tweak programmatjes zoeken... freeware is glary utilities en dit kan ook op xp gebruikt worden:) maar andere freeware kan ik me niet zo direct bedenken :confused:
De programma's Tune up utilities en advanced system optimizer vind ik anders niet slechte helpers voor wat extra snelheid :D
Heb je gescand op virussen en spyware?

vista sloom.....

wat ik bedoelde....

als ik een mapje(video/muziek) aanklik, dan heel vaak krijg je dat rondje in beeld en denkt de computer na...en 5 sec.later hoor je de harde schijf een klik geluid maken en lijkt het of hij dan pas begint te draaien.........DIPJE dus....

ik heb dit vaker gelezen en men zegt dan te weinig gehuegen etc....

ik heb topspul met 4 gig werkgeheugen ddr 2 - 1066 mhz.
9600 quad core, kaart-88000 gts-640mb op een asus amd2plus moederbord.

ik heb verder gelezen dat je het indexeren kunt bijstellen zodat de computer sneller opent en zo maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

als je in help van windows gewoon indexeren zal intikken zal je veel informatie vinden en hoe je het allemaal kan doen maar ik weet niet zo direct of dit je oplossing zal zijn :confused:

Heb je dan al eens een schijfcontrole gedaan aangezien je denkt dat het toch aan je HDD ligt?

Zijn alle drivers geinstalleert(chipset, moederbord,...)
En welk merk van ramgeheugen heb je steken?

alvast dank voor jullie reactie,

ik heb alles geinstalleerd, en alles werkt ook prima verder, geen foutmeldingen.
ik heb kingston geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan