Vista heeft installatie cd nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

aluhat

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Ik heb laatst een nieuwe harde schijf laten installeren op mijn laptop (Sony Vaio VGN AR 21M voor de geïnteresseerde)

Er zat geen cd bij de laptop. Windows XP en alle Stuurprogramma's waren al geïnstalleerd. Die staan dus niet op de nieuwe harde schijf

Nou heb ik een legale Windows Vista Business N op de kop kunnen tikken.
(Gebrand op cd-r's) Ik heb Vista geïnstalleerd en het werkt, maar om Windows te booten heb ik de 1e installatie cd van Vista nodig.

Als ik mijn laptop opstart zonder cd staat er:

"Operating system not found"

Heeft iemand enig idee waar het aan ligt?

Ik heb de opstartvolgorde in de BIOS al veranderd, maar zonder succes.

Alvast bedankt voor de hulp!

ik snap je niet je zegt het werkt en er staat, in het engels, dat er geen besturingsysteem aanwezig is.

praat je nu over een dual boot of ......

ik snap je niet je zegt het werkt en er staat, in het engels, dat er geen besturingsysteem aanwezig is.

praat je nu over een dual boot of ......

ik denk dat het gelukt is om vista te installeren maar bij het opstarten zal er telkens om die eerste installatie-cd gevraagd worden en daar wil hij/zij vanaf.

dat is hoe ik het begrepen heb ;)

ik denk dat het gelukt is om vista te installeren maar bij het opstarten zal er telkens om die eerste installatie-cd gevraagd worden en daar wil hij/zij vanaf.

Dat klopt ;)

ben je er wel zeker van dat het een legale versie is?
Het is dus allemaal gebrand op CD's? geen dvd's?
hoeveel heb je er zo dan?

Dat weet ik zeker. Heb hem via school. Gedownload en op 5 cd-r's gebrand.

Hulp?? ;)

dat is dus niet origineel en daar vraag vista nu om.....

Het is wel origineel. Hij doet het ook, maar hij start niet zonder die cd.

En ja het klinkt raar, maar het is een echte legale versie van windows. Gedownload via school en gebrand op cd's. Dit is niet gebruikelijk, maar het kan wel.

Nu de vraag of iemand mij vooruit kan helpen.. :(

Laatst bewerkt:

Om nog even hier op terug te komen. Er wordt niet letterlijk gevraagd om de cd. Als ik hem er niet indoe staat er "Operating System not found"

Als ik hem er wel indoe start windows gewoon normaal.

Ik heb zelf precies hetzelfde meegamaakt, alleen was dat met een Fujitsu systeem, maar wie weet.

In de bios kon je daar instellen vanaf welke devices geboot mocht worden en daar stond toen de harddisk niet ingesteld. Dat even gedaan en het was opgelost.

LET OP: dus niet hetzelfde als boot-volgorde, maar een soort boot machtigingen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan