Vista herinstallatie -> Error code 0x8004240F & Meer gez*&k

Status
Niet open voor verdere reacties.

CaptainHolland

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2010
Berichten
16
Hallo allemaal,

Daar ben ik (al) weer.
Ik wilde vandaag een extra partitie maken met Partition Magic, ik kreeg een melding van een probleem dat het programma automatisch kon oplossen. ( weet niet meer precies wat, was iets met 2 cijfer-reeksen die niet overeenkwam of zoiets ) Ik klik op ok, de fout wordt opgelost start ineens mijn pc opnieuw op, en beland ik bij een zwart scherm dat vrolijk meld dat Windows niet herstart kon worden, en dat ik moest kiezen of ik in veilige modus wilde starten of een van de varianten.

Ik kies voor normaal starten, Vista boot, alleen blijf ik bij dat zwarte scherm uitkomen. Ik krijg ook een blauw scherm, dat voorbij flitst, sneller dan dat ik kan knipperen.. :shocked:

Ik moet dus Vista herinstalleren, maar nou wil dat niet lukken. Ik heb een Back-up partitie ( is er altijd, ingebakken door Dell, 15GB ) en nog 2 losse, die ik gemaakt heb. ( 120GB voor Vista, en 796.4GB voor wat er over is)

Dit is de indeling die ik te zien krijg bij het venster waar mij gevraagt wordt waar ik Vista wil installeren:

  • Naam Totale Grootte Besc. Gro. Type
  • Schijf 0 Partitie 2 RECOVERY 15.0 GB 11.8 GB Primair
  • Schijf 0 Niet Toegewezen ruimte 120.0 GB 120.0 GB Primair
  • Schijf 0 Partitie 3 769.4 GB 796.3 GB Primair

Ik kan bij de 120GB geen nieuwe partitie maken, dan krijg ik errorcode 0x8004240F.
Ik krijg bij beide partities de melding als ik hen selecteer en op volgende klik:
' Kan geen systeemvolume vinden dat voldoet aan de installatiecriteria'

Ik heb partitie 3 al een paar keer geformatteerd en verwijdert en opnieuw gemaakt, het maakt niks uit.

Ik ben nu echt ten einde raad, heeft iemand enig idee? :(

mvg,
Stefan
 
Soms doe ik echt dingen overhaast, moet ik echt wat aan gaan doen, hahaa.
Ik heb deze stappen gevolgt, en het werkt, de bestanden worden nu uitgepakt! :D

Start Search
cmd
diskpart
help
list disk
select disk # (where # is probably zero)
list partition
select partition # (where # is your target 20G)
(Try "delete partition" without using the "override" parameter)
delete partition
(If that doesn't work, use the "override" parameter)
delete partition override
quit

Sorry, had dit net ff wat eerder moeten proberen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan