Vista herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gijsvanhorn

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
hallo helpmijers,

Ik heb al een tijdje last van een trage computer die vol staat met allemaal onnodige programma's e.d. Daarom wilde ik vista herinstalleren, ik heb echter nooit een vista cd gekregen bij mijn systeem dus heb ik vista gedownload en op een dvd gebrand. Als ik nu de schijf erin doe en opnieuw opstart lijkt het te werken maar na het invoeren van mijn productcode krijg ik het bericht dat Install.wim niet aanwezig is. Ik heb daarna mijn schijf gecheckt maar daar zie ik het bestand gewoon staan, weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

alvast bedankt
Gijs

Hoi !

Betreft het een z.g. OEM-PC met voor-geinstalleerde Vista ?

Zo ja: installeren (wel dezelfde versie !) zonder een produkt-key in te trommelen, immers: de gedownloade Vista-versie bevat geen $$OEM$$- map.

Is Vista geinstalleerd, dan kun je gewoon de produkt-key invoeren die op je PC staat.

Hopelijk ben je dan gelijk geaktiveerd.

Zo niet: even een belletje naar @Microsoft en het probleem voorleggen.

Greetz,

Harry.

Hoi harry,
bedankt voor de snelle reactie, ik heb inderdaad een OEM-PC. Ik heb ook al geprobeerd het invoeren van de productcode over te slaan. maar hij geeft daarna nog steeds dezelfde foutmelding. Het is me trouwens opgevallen dat het bestand dat de wizard zoekt Install.wim heet en het bestand dat op de cd staat install.wim heet. De bestandsnaam heeft geen hoofdletter al lijkt de wizard daar wel naar te zoeken, zou dat misschien het probleem kunnen zijn of is dat te ver gezocht?
Als het niet lukt dan neem ik wel contact op met mycom (daar heb ik de pc gekocht), misschien hebben zij een oplossing.

(dit is trouwens de foutmelding die ik krijg: 'Cannot find the file G:\Sources\Install.wim. Error code 0x80070001')

Laatst bewerkt:
Hoi !

Brand de gedownloade Vista-versie es met max. 2 x.

En weet je zker dat je een correcte Vista-versie gedownload hebt ?

Er staat nl. een hoop rommel op internet.

Greetz,

Harry.

ik denk dat ik een goede versie heb, er stonden een heleboel enthousiaste comments onder. Dat zegt natuurlijk niet alles maar ik zal het nog een keer proberen te branden maar dan op 2x. ik zal melden wat dan het resultaat is.
groeten,
Gijs

hey harry,
Ik geloof dat mijn dvd-brander niet geschikt is om te branden met een snelheid van 2x. Het programmatje dat ik gebruik is ImgBurn en dat gaf de volgende melding:
"Write Speed Miscompare! - Wanted: 2.770 KB/s (2x), Got: 22.159 KB/s (16x)"

Hoi !

Tja, als je de image inderdaad met 16x gebrand hebt gaat de .ISO-DVD gegarandeerd niet werken !

Ik gebruik zelf dat ImgBurn nooit, dus kan je er heleaas niets over vertellen.

Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je de brandsnelheid niet kunt instellen; immers: dan valt er geen goede Data-image te branden.

Zorg hoe dan ook voor een goede DVD, dan zijn je problemen over.

Download anders de trial-versie van Ashampoo Burning Studio 9.5, (in het NL), daarmee kun je op de snelheid branden die jij wenst !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan