Vista herkent mijn Router (sweex) niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

janschagen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo, ik heb het volgende probleem

Vandaag nieuwe HP PC Papillon gekocht met ingebouwde Wireless Lan.
De PC aangezet en deze herkent direct de beschikbare netwerken. Waaronder ook mij eigen draadloos netwerk (dat al tijdje draait met 2 XP pc's). Maar verbinding maken lukt niet. Signaalsterkte is uitstekend, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb eerst een vast IP, DNS etc in de draaloze router gezet. Vervolgens de WEP key ingevoerd. Nog steeds geen verbindig.

Bij IPCONFIG /all zie ik wel de LAN DRAADLOZE NETWERKVERBINDING maar er staat bij medium ontkoppeld. DHCP niet ingeschakeld en hij toont ook een fysiek adres.

Als ik in de browser het IP nummer om de Sweex router te configuren intoets, herkent hij dit niet. Terwijl de andere XP systemen dat wel doen.

Kan iemand mij helpen?

dank

Jarno

Plaats eens een uitdraai van het commando ipconfig /all op het forum.
Heb je ook al gekekeken voor eventuele update van drivers Vista gerelateerd ?

Sorry als ik hiermee een te oud topic weer naar boven haal. Maar ik heb zelf bijna hetzelfde probleem. Echter bij mij ziet m'n laptop de router/netwerk helemaal niet. Op de website van Sweex staat niks over Vista en als reactie op een mail van mij kreeg ik alleen dat er geen software was voor die router en dat hij het dus maar gewoon moest doen onder Vista. En uitdraai van mn ipconfig zou ik hier wel willen zetten als iemand daar wat aan heeft maar hoe maak ik die?

Heb je met die laptop sowieso weleens draadloos verbinding met een (ander) netwerk gehad??

Ja eergister nog. Had 'm meegenomen naar m'n opa en oma om te kijken of ie het daar wel deed. Daar was het geen probleem. Kon zo op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan