Vista Herkent Mijn Videokaart Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yenice

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
beste mensen,

ik heb laatst windows vista ultimate 32 bit geinstalleerd
hierbij herrkent vista mijn videokaart niet optimaal, er is ook geen software voor beschikbaar volgens mij of ik kan het niet vinden.

alvast bedankt..

video specs

ATI RADEON ve 7500 64 mb

ik heb dat al geprobeerd alleen er is staat geen vista driver bij en bij xp staat ati radeon 7500 er wel bij maar dat kan ik niet installeren omdat er dat een fout komt .

ik heb dat al geprobeerd alleen er is staat geen vista driver bij en bij xp staat ati radeon 7500 er wel bij maar dat kan ik niet installeren omdat er dat een fout komt .

Vaak werken drivers die oorspronkelijk voor Windows XP bedoeld zijn wel, maar in dit geval gaat dat dus wat lastiger. Op welke manier heb je de drivers geprobeerd te installeren? Probeer het anders eens via Apparaatbeheer, en klik daar met rechts op de videokaart (display adapter) (of wat daar wel van herkend wordt) en kies dan voor Stuurprogramma bijwerken of een vergelijkbare optie (ik draai op Windows XP en heb Windows Vista even niet bij de hand). Vervolgens volg je de instructies van de wizard op. Zorg ervoor dat je tijdens de wizard verwijst naar het gedownloade installatiebestand van ATI/AMD.

ik heb het geprobeerd maar is niet gelukt want als ik via apparaatbeheer stuurprogramma bijwerk kan hij geen nieuwe driver vinden

er staat nu bij beeldschermaddapters Standaad VGA grafische adapter
en het driver die ik heb gedownload via amd ati website maar er komt een fout tijdens de instalatie

dit is de fout
2qs43z8.jpg

Ik denk dat het met die videokaart niet gaat lukken op Vista. Ik had op een pc met Vista een iets betere kaart als die van jou (Radeon 8500), maar er zijn gewoon geen drivers voor die op Vista werken.

Als het op beide manieren niet lukt, dan vrees ik net als JeronimoDeCoole dat je gewoon pech hebt.

Heerlijk toch dat vista ? ;) ( sorry , flauw grapje :D )

Gemodde drivers gebruiken doet soms wonderen.
Op www.guru3d.com vind je DNA drivers voor zowel ati als nvidia die je ook voor vista kunt scoren.
De moeite van het proberen waard !

Hmmz, jij bedoelt volgens mij de 'Omega drivers' (worden gehost bij guru3d)
Als je dan gaat zoeken bij www.omegadrivers.net dan zal je als eerste vinden dat:
"Starting from Catalyst 6.6 and up, the following cards/chipsets (including Mobility) are no longer supported by the ATI or Omega Drivers:

Radeon 7k Series"

For these cards please use the Omega Drivers v3.8.252 or older, thank you.

Alleen de Omegadriver versie v3.8.252 werkt nog voor die kaart en helaas is deze versie ruim een jaar ouder als dat Vista is....gaat dus ook niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan