vista herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroennl2008

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb vista op mijn laptop her-installeerd via de bijgeleverde cd, dit terwijl ik vista al sinds mijn aankoop(9maanden geleden) erop heb staan. Ik dacht dat ik hiermee mijn laptop kon resetten, maar ik kreeg toen eigenlijk 2 windows's:confused: op mijn computer , Windows en Windows.old

Nadat ik dit bij een vriend had nagevraagd en had opgelost ging ik verder maar kwam erachter dat al mn stuurprogramma's kwijt waren, net als mijn programma's die er al op zaten bij de aankoop zoals Nero.

Ik heb dus nieuwe stuurprogramma's gedownload enz.... Ook weer verbinding gemaakt met onze draadloze verbinding nadat ik een LAN stuurprogramma had geinstalleerd.

Nu opeens ka ik niet meer op internet, ik heb gewoon verbinding met maar alles is offline werken, ook als ik dit uitzet blijf ik offline werken, terwijl ik toch internet verbinding heb.

Ik zou het eigenlijk niet meer weten hoe ik verder moet gaan:(.

Ik wil graag de computer helemaal resetten zodat ik alles kwijt ben behalve de noodzakelijke windows bestanden, zodat ik helemaal overnieuw kan beginnen ( eventueel met de standaard stuurprogramma's). Ik heb helaas geen back-up, en met systeemherstal kan ik pas herstellen vanaf toen ik de nieuwe windows al heb geinstalleerd.

Weet iemad hoe ik heel mijn laptop met windows vista kan resetten zodat ik helemaal overnieuw kan beginnen, zonder eventuele heb moeilijkheden(ik heb wel verstand van computers maar niet zoveel dat ik alles kan),

Ik wil gewoon met een schone computer beginnen en dat ik dan geen problemen krijgen na 1 á 2 weken met verkeerde instellingen.

ALVAST BEDANKT !

Groetjes, Jeroen
 
Je kunt alle partities verwijderen voordat je Windows opnieuw installeerd (je data ben je kwijt), en bij het installeren van Windows maak je weer 1 of meerdere nieuwe partities aan.
 
Dit zou met een gewone Vista installatie DVD moeten kunnen. Als je alleen een herstel DVD hebt, dan kun je het beste ergens zo'n schijfje vandaan plukken. Je hebt een legale Vista key dus dat is het probleem niet.
Wanneer je Vista installeerd moet je aangeven op welke partitie je deze wilt installeren. In dat venster kun je ook partities verwijderen en aanmaken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan