Vista Home Basic Via Pqservice Instaleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

boardermad

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Beste mensen,

Ik heb 2 dagen geleden een virus gekregen op mijn Acer Extensa 5220 die mij heeft genoodzaakt om vista home basic opnieuw te installeren.. Alleen ik heb toendertijd geen backup gemaakt en zoals gewoonlijk heb ik ook geen instalatie cd's meegeleverd gekregen, gevolg daarvan is dat ik Vista Home Basic niet kan herinstaleren. (dacht ik)
Diezelfde avond snel vista home premium van Dell geinstaleerd want ik had de laptop die volgende dag hard nodig!
Maar nu kom ik erachter dat er een PQSERVICE op mijn C: partitie staat..
Ik heb hem zichtbaar gemaakt met EASUES partition manager.
Nu is mijn vraag aan jullie, is het nog mogelijk om mijn oude vertrouwde Vista Home Basic van Acer weer terug te instaleren?
En zoja hoe?
ps: alt F10 doet hij niet meer

Hartelijk bedankt alvast voor de moeite.
Groeten,
Maud

Beste mensen,

Ik heb 2 dagen geleden een virus gekregen op mijn Acer Extensa 5220 die mij heeft genoodzaakt om vista home basic opnieuw te installeren.. Alleen ik heb toendertijd geen backup gemaakt en zoals gewoonlijk heb ik ook geen instalatie cd's meegeleverd gekregen, gevolg daarvan is dat ik Vista Home Basic niet kan herinstaleren. (dacht ik)
Diezelfde avond snel vista home premium van Dell geinstaleerd want ik had de laptop die volgende dag hard nodig!
Maar nu kom ik erachter dat er een PQSERVICE op mijn C: partitie staat..
Ik heb hem zichtbaar gemaakt met EASUES partition manager.
Nu is mijn vraag aan jullie, is het nog mogelijk om mijn oude vertrouwde Vista Home Basic van Acer weer terug te instaleren?
En zoja hoe?
ps: alt F10 doet hij niet meer

Hartelijk bedankt alvast voor de moeite.
Groeten,
Maud
Je kunt:
a) De helpdesk van Acer bellen en probleem voorleggen.
b) Of een Vista schijf van iemand lenen, installeren en activeren met je eigen licentie-code.
c) Of een back-upschijf bij Acer bestellen (€ 60.00)

Meer schiet mij momenteel niet te binnen, maar er zullen wellicht nog wel meer oplossingen zijn. Het is maar een beginnetje.

Je kunt:
a) De helpdesk van Acer bellen en probleem voorleggen.
b) Of een Vista schijf van iemand lenen, installeren en activeren met je eigen licentie-code.
c) Of een back-upschijf bij Acer bestellen (€ 60.00)

Meer schiet mij momenteel niet te binnen, maar er zullen wellicht nog wel meer oplossingen zijn. Het is maar een beginnetje.

Lexaldo,

Thanks voor je reactie.. ja ik heb Acer idd al gecontacteerd en idd die cd kost 60 euro.
Maar als ik nu Vista Home basic opnieuw instaleer (via een cd van een vriend) kan ik dan mijn licentiecode van Vista opnieuw gebruiken? en kan ik dan die PQSERVICE verwijderen? Dit is namelijk een grote verborgen partitie (10 gig waarvan 5,6 gig gebruikt)

Lexaldo,

Thanks voor je reactie.. ja ik heb Acer idd al gecontacteerd en idd die cd kost 60 euro.
Maar als ik nu Vista Home basic opnieuw instaleer (via een cd van een vriend) kan ik dan mijn licentiecode van Vista opnieuw gebruiken?
Volgens mij wel als het tenminste geen recoveryschijf is maar een echte Vista-installatieschijf. Die Vista-schijven zijn namelijk allemaal hetzelfde (per soort).
en kan ik dan die PQSERVICE verwijderen?
Ik vermoed van wel; d.m.v. formatteren/partitioneren.
Ik heb er alleen weinig ervaring mee, maar er zullen zeker nog wel leden reageren met meer kennis hierover.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan