vista home of vista premium?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje22

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
vista home basic of vista premium?

ik ga mijn pc vooral gebruiken om te gamen en voor wat schoolwerk enzo.
wat is nou beter om te kiezen: vista home basic of vista premium?
is het ook echt een verschil in kwaliteit, dat hij bijv. een desktop icon sneller opent of is het alleen wat exratjes?

Laatst bewerkt:
Als het kan zal ik voor windows xp kiezen.

En als het niet anders kan Windows vista Premium

Vista Home Premium

Veel meer mogelijkheden, maar je PC moet het wel aankunnen. Kijk hier eens voor de verschillen

Ron

ik zou ook gewoon gaan voor de premium versie...

basic heeft ook gewoon de look van vista en dat is het zowat.
Al heeft basic minder systeemvereisten maar dat is bij de recente pc's geen probleem (basic : min. 1GB, premium : 2Gb aangeraden )

Ikzelf draai ook premium zeer vlot op men laptop met 2Gb dus...:thumb:

Als het kan zou ik ook voor xp gaan...er zijn winkels die nog oem versies hebben.
Vista geeft nog zoveel problemen met programma's en zelfs met bepaalde hardware.
Maar je kan geluk hebben en bij die groep zitten die er nog geen last van heeft gehad...in dat geval zou ik voor premium gaan.

suc6

Zoals? Ik ben nog geen problemen tegengekomen

Ron

dat zei ik dus "je kan geluk hebben en bij die groep zitten die er nog geen last van heeft gehad"

meerwaarde van deze reaktie is me onduidelijk
H

Als het kan zou ik ook voor xp gaan...er zijn winkels die nog oem versies hebben.
Vista geeft nog zoveel problemen met programma's en zelfs met bepaalde hardware.
Maar je kan geluk hebben en bij die groep zitten die er nog geen last van heeft gehad...in dat geval zou ik voor premium gaan.

suc6

ja, problemen met hardware als je vista gaat draaien op een erg verouderde pc ja :P

als je nu een recente pc koopt met vista op gaan er nooit hardware problemen zijn ofwel moet het aan de hardware zelf liggen en niet aan vista hoor ;)

en software???

ja, problemen met hardware als je vista gaat draaien op een erg verouderde pc ja :P

als je nu een recente pc koopt met vista op gaan er nooit hardware problemen zijn ofwel moet het aan de hardware zelf liggen en niet aan vista hoor ;)

en software???

Das natuurlijk onzin. Ik heb hier 2 klanten die met een nieuwe pc met vista basic / premium hardware problemen hebben, een graka en een printer, dus waar jij dat "nooit" vandaan haalt vind ik erg verbazingwekkend!

bovendien is het wel degelijk een probleem als je een bepaald type hardware oid wilt aanschaffen wat niet geschikt is voor vista...maakt niet uit of het aan de pc of aan de hardware ligt je wilt toch dat het werkt. je bent dus verplicht uit te kijken naar de compatibiliteit met vista. terwijl met xp op dat gebied veel minder problemen zijn omdat de markt er al helemaal op ingespeeld is.

Das natuurlijk onzin. Ik heb hier 2 klanten die met een nieuwe pc met vista basic / premium hardware problemen hebben, een graka en een printer, dus waar jij dat "nooit" vandaan haalt vind ik erg verbazingwekkend!

ja, wat jij dan nu vernoemt zijn zijn dan randapparaten hé, ik bedoelde de interne apparaten.
en ja, vista moet compatibel zijn met al die hardware maar met een nieuwe pc heb je die problemen niet.
Met nieuwe printers enzovoort ook niet meer hoor.

bovendien is het wel degelijk een probleem als je een bepaald type hardware oid wilt aanschaffen wat niet geschikt is voor vista...maakt niet uit of het aan de pc of aan de hardware ligt je wilt toch dat het werkt. je bent dus verplicht uit te kijken naar de compatibiliteit met vista. terwijl met xp op dat gebied veel minder problemen zijn omdat de markt er al helemaal op ingespeeld is.
En ja, nu is iedereen zo WOW over xp dat het alles aankan en geen problemen heeft :rolleyes:
XP sterft ook uit hoor op zekere duur.
zeker als er geen updates meer zullen komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan