Vista Home Premium 64bit installeren, niet bootable??

Status
Niet open voor verdere reacties.

hastalavistaaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
hallo,

Ik heb een nieuwe pc gekocht, zonder Vista. Ik heb namelijk nog een laptop waarop op een verborgen partitie Vista Home Premium staat (32bits), die ik niet gebruik. Ik heb wel de officiële licentiecode hiervoor onderop de laptop staan. Nu heb ik een beetje lopen zoeken, en het schijnt dat de licentiecode voor een 32bits versie, ook geldig is voor hetzelfde product in de 64bits versie. Ik heb daarop een .iso file gedownload van Vista Home Premium 64bit, en dit als image gebrand. Dan nu het probleem: deze wordt niet als bootable gezien....Ik heb ook geprobeerd een bootable usb-stick te maken met deze Vista erop, maar dat mocht ook niet baten. Ik kreeg dan de melding dat mijn versie van Windows (zowel in XP 32bit als Vista 32 bit geprobeerd) niet voldeed om een bootable usb-stick te maken.

Wat nu? Het moet toch mogelijk zijn om een 64 bits versie van Vista Home premium te krijgen, en deze gewoon met een legale licentiecode te installeren?

tips zijn meer dan welkom:)

Er zijn genoeg OEM of MSDN versies te vinden die je kunt activeren met je eigen code, kwestie van zoeken.

dank voor je snelle reactie;)

Moet het perse een OEM versie zijn? Ik heb (volgens mij) een gewone versie gedownload.

Maar probleem is dus dat deze niet als bootable wordt gezien. Denk je dat het wel lukt met een OEM versie? (heb hier vrij weinig verstand van)

De key zou ook op een gewone versie moeten werken zover ik weet, maar de bron DVD die je nu hebt is dus niet goed.
Mijn MSI installatie code werkte tenslotte ook met een van MSDN afkomstig schijfje. Via torrents zou wel het één en ander te vinden moeten zijn.

Dat de legale registratie code het ook doet op een 64 bits versie wil ik wel geloven.
Of dit nummer het ook doet op een andere pc met een andere configuratie,,, daar twijfel ik toch een beetje over.
Het hele beveiligings van vista was toch juist te voorkomen dat het op meerdere/andere pc's kon worden gebruikt!!?? de eerste keer registreren/activeren word er naar de configuratie gekeken en als die anders is zou activering niet mogen lukken.
Als dat wel zou kunnen dan zouden we nog steeds hetzelfde als met een xp nummer kunnen doen en wel, het nummer noteren van een sticker op een pc die bv in de mediamarkt staat en dan thuis dat nummer gebruiken op je eigen gedownloade xp versie.
Het nummer dat je al hebt is geactiveerd met je laptop, ben benieuwd of het je ook lukt op een desktop.

Klopt helemaal whisperTT.

hastalavistaaa als de licentie bij de notebook al eens geactiveerd is geweest kun je hem niet nog eens voor de PC gebruiken ook al doe je niets met die Windows. Bij je notebook zit een OEM licentie die aan het moederbord wordt gekoppeld d.m.v. het serienummer bij de eerste activering.

Klopt helemaal whisperTT.

hastalavistaaa als de licentie bij de notebook al eens geactiveerd is geweest kun je hem niet nog eens voor de PC gebruiken ook al doe je niets met die Windows. Bij je notebook zit een OEM licentie die aan het moederbord wordt gekoppeld d.m.v. het serienummer bij de eerste activering.

Hmm dat zou jammer zijn. Is het niet zo dat het idd een probleem geeft, maar 1 telefoontje met de computer van microsoft ervoor zorgt dat het gewoon 'goedgekeurd' wordt met andere hardware? Zou ook raar zijn als ik een bepaalde (veel te dure) versie van windows gewoon gekocht heb, maar dit maar op 1 pc mag gebruiken. Van de laptop haal ik hem overigens gewoon weg.

Ik ben nu bezig met torrents, ik hoop dat het gaat lukken:D. Dank voor jullie reacites iig

Kijk en daar zit het verschil in prijs van de verschillende licenties:
OEM: 1x installeren (koppeling met moederbord serial)
Inderdaad Moederbord kapot betekend in principe ook een nieuwe licentie kopen.

Retail: Vele keren installeren zonder enige problemen. Wel dient de oude installatie verwijderd te zijn, anders wordt de licentie alsnog geblacklist.

Salland heeft als prijzen
OEM ~100 euro NL 64bit
Retail ~162 euro ENG 32 bit
(Niet helemaal dezelfde maar wel Home Premium allebij) De retail Ultimate versies kosten zo 400 Euro, erg veel als je het mij vraagt maar sommigen hebben het er voor over.

EDIT:
Veel meer hierover op het forum van Hardware.info

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan