Vista home premium loopt vast op willekeurige momenten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt je harddisk eventueel uit het kast halen en tijdelijk aansluiten op een andere pc als tweede harddisk. Dan kun je proberen zoveel mogelijk data te kopieeren.

Bedenk net ook nog heb je de kast van je PC al eens opgengemaakt. Mogelijk zit er heel veel stof in. Het kan zijn dat een ventilator van je processor mogelijk niet goed of snel genoeg draait waardoor de boel warm wordt. En stof kan ook andere problemen geven.

Als er veel stof in zit probeer hem dan eerst eens goed schoon te maken. Uiteraard met beleid en zorg dat je alle stroom eraf hebt en dan nog even 30 minuten wachten voor de zekerheid zodat alles ook ontladen is.

Het kost je niets en mogelijk dat dit iets oplevert.

Op het moment werkt de pc eventjes... Wow.
Ik zal wel eens kijken, hij is nu toevallig even open, ik wilde even zien of er iets te zien was als 'ie vast loopt. De ventilator van de processor is laatst nog vernieuwd, ik had een stage bij een pc-bedrijf, en die hadden er heel veel over, dus ik mocht er 1 meenemen.

De setup-launcher werkt niet meer, dus kan ook de videokaart-driver niet meer installeren. Misschien weet iemand hoe ik m'n Windows dan opnieuw kan installeren (gaat dat bijvoorbeeld ook als de pc opgestart is in Vista? Dat ik 'm herinstalleer?). En volgens mij heb ik m'n belangrijkste data op 'n memorystick staan, zoals wat muziek, m'n dingen voor school, wat setups voor beveiliging e.d., wat foto's. Zo'n beetje heel 'Mijn Documenten' staat erin, dus dat komt wel goed denk ik.

Voor een herinstallatie, moet ik dan eerst de harde schijf formatteren (en zo ja, waarvandaan?) en dan de pc in XP opstarten, of Vista 'laden' van de DVD?

Oh ja, als ik 'm opstart en ik kijk in de BIOS bij MB Intelligent Tweaker, dan staat er bij Configure DRAM Timing: "Warning: wrong DRAM Timing may make system can't boot. Clear CMOS to overcome wrong Timing issue."

Zou dat er mss iets mee te maken kunnen hebben? Ik heb net trouwens mijn geheugensmodules omgewisseld. Het zijn twee 512 mb dingen, van verschillende merken...

Laatst bewerkt:
Ehh, gelet op je laatste bericht........................

breng het ding naar een lokale pc boer, gaaf hem de Windows CD's en vraag of hij 'm wil installeren, inc. het bios in orde maken.
Dit ga jij zelf niet fixen.

Wel raar, ik heb gisteren de geheugenmodules van plaats gewisseld, en sindsdien is 'ie niet meer vastgelopen... Maar die melding staat er nog steeds, da's wel vreemd. Maar ik ben al lang blij dat 'ie het weer doet. Aleen setup application werkt niet meer, maar daar heb ik nu een aparte vraag voor lopen. Bedankt voor iedereen die hier moeite voor heeft gedaan. Ik zal de vraag maar als beantwoord aanklikken hè?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan