Vista Home Premium x86 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

chazzo

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Berichten
6
Goedendag,

Mijn pc wil sinds gisteravond niet meer starten, De foutmelding die volgt is:

Windows\system32\kdcom.dll beschadigd is, de foutcode is: 0xc0000098

Nergens kom ik een soortgelijk geval tegen, Alle mogelijke startopties zijn geprobeerd, maar alles komt weer terug op die fout.

Ook een schijf van Vista voor herstel of reparatie liepen op niets uit, op een gegeven moment geeft hij niet automatisch te kunnen repareren.

Wat zijn, buiten opnieuw installeren, de opties het weer werkend te krijgen?
Heb er nu een Ubuntu Live CD in, heb die dll al vervangen, maar helaas.
Ook zijn er geen nieuwe apparaten aangekoppeld o.i.d.

Had wel een programma geinstalleerd die avond, maar deze ook weer verwijderd.

Overigens stond er onder de meldingen dat de kerneldebugging-dll-bestand beschadigd of verwijderd was.

Alvast mijn grote dank voor de hulp!

John
 
Laatst bewerkt:
Dit is ontstaan na een update waarschijnlijk ?

Dit kan je oplossen door de installatie CD van vista te laten opstarten en windows repair util uitvoeren.

mocht dit niet werken, begin dan weer opnieuw met een schoone installatie.
 
Er zijn inderdaad wel updates binnengelopen, de laptop heeft er geen last van gelukkig.

Maar heb alle opties van de Vista dvd al geprobeerd een aantal malen. Tot op heden zonder succes.
Dat wordt dan vrees ik opnieuw installeren.

Gelukkig heb ik nog een laptop dus, wellicht dat er nog een oplossing voorbij vliegt.
En backups, die ik op elke pc gebruik normaal, op deze dus nog niet gedaan. Zul je net zien:confused:
 
Hoi,
welkom op Helpmij.nl
laat je register eens scannen met b.v. Ccleaner, het kan zijn dat je register corrupt is na deïnstalleren van dat programma. Wat was dat trouwens v.e. programma?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

dat kan alleen nauurlijk als ik in Vista zelf kom.

Had CCleaner vlak voordat ik de pc afsloot en opnieuw opgestart had uitgevoerd.
Tezamen met Registry Mechanic, die me al jaren uit de nood hielp :)
 
Ja natuurlijk sorry, je komt er niet in (tijdelijke leesblindheid :D).
Kun je met die Ubuntie Live Cd een systeemherstelpunt terugzetten? Ja die kerneldebuggingmelding gaat over de betreffende dll.
Je hebt die betreffend dll al vervangen zeg je, hoe heb je dat precies gedaan?
 
Zou niet weten hoe dat ik dit met Ubuntu kan doen (gebruik die anders nooit maar draait wel strak..) Heb een legitiem dll van internet geplukt en via Ubuntu die vervangen met degene die in de map system32 stond.

Ijdele hoop natuurlijk, het werkte niet, ook weer daarna de hersteldvd niet. Dus nog net zo ver. Ga nu eens proberen iets uit te voeren met Hirens Boot CD, wellicht dat er virusje ergens inhangt.
Ondanks gebruik van MBAM en Nod32

Hirens ook nog nooit gebruikt, maar ja, een mens maakt rare sprongen. :eek:
 
Als je Engels geen probleem is heb ik hier een mogelijke oplossing voor je.
I have repaired the machine which was having the same problem. Actually problem is arrives in the kdcom.dll file. But never mind I have fixed this issue, though it is bit longer but believe me it will solve this issue.

First of all you need to boot from the Windows XP disc. I hope you know how to boot from the CD after which you would be having 3. Here you have to select for the REPAIR option by pressing R. Recovery Console is command based. Select the drive on which your Windows is installed. Usually its "1" except you have several installs. As soon as you get to the prompt C:\WINDOWS>, you will require to outline one thing out prior to moving on and it’s your CD drive letter. Attempt typing "D:" with no quotes. When D:\> comes up, type "DIR" with no quotes. If list appears containing "I386" in it, then keep in mind your drive letter is "D." if it is not then substitute "D" in the above directions with "E." One time you have establish your disc drive letter, go after all of the below commands one by one.
•C:\WINDOWS\>CD system32
•C:\WINDOWS\system32>COPY kdcom.dll C:\
•C:\WINDOWS\system32>DEL kdcom.dll
•C:\WINDOWS\system32>COPY D:\I386\kdcom.dl_
•C:\WINDOWS\system32>REN kdcom.dl_ kdcom.dll
•C:\WINDOWS\system32>EXIT

Now I think you machine should not show any problem for booting.
Bron: Elijah TechArena Community
Je kunt een dll niet zomaar vervangen door een andere dll in die map te plaatsen, dat moet op een speciale manier gebeuren zoals bovenstaande methode.
 
Laatst bewerkt:
Ah oke,

Het moest eens makkelijk gaan :)

Maar eens even via Ubuntu gekeken, en hij heeft met die vista-dvd weer de gewone ervoor in de plek gezet. Had even naar de datums gekeken van die oude en nieuwe dll.
 
JAAH, tis gelukt.

En ik zal uiteraard in detail vertellen hoe:

Hirens Boot CD gedownload, Met dat programma Windows op kunnen starten.
Toen gingen er alarmbellen af. Nod32 vond in de 0.MBR sector het paardje olmarik.ajl
Dit viel niet te verwijderen. MBAM gaf geen items.

Met EasyBCD heb ik dan maar het MBR overschreven voor vista/7

En ook maar een nieuwe bootloader gemaakt.

Afsluiten duurde lang (waarschijnlijk omdat de pc 4 dagen teruggezet was omdat ik dit probeerde vantevoren met de vistadvd). Heb m dan maar zelf uitgezet.

Terug opstarten zonder cd, en voila, geen problemen tot nu toe. Zal hem na de uitgebreide scans, en HJT log weer proberen op te starten.

Voor nu lijkt het opgelost. Ff handjes knijpen.

Alvast bedankt voor alle hulp. Wellicht ga ik jullie nog eens nodig hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan