Vista, IIS, ASP en ODBC koppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jakobboeve

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo, heb een site gemaakt waarin met asp gegevensmanipulatie op een MsAcces database gebeurt. Werkt onder W95/W98/Wxp maar helaas onder vista krijg ik de melding<br>
<Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma]
Er is een schijf- of netwerkfout opgetreden. /inc/funcdb.inc, line 34>
<br>Hierbij staat op rgl 34 de connectie met/de open van de database <conDb.Open "bootdef">. Volgens mij staan de rechten op het bestand correct (Alles mag) voor meerdere gebruikers (weet niet precies welke er allemaal een koppeling nodig hebben). Ook heb ik Onder IIS aangegeven dat het vertrouwens nivo (.net rol) op <full internal> moet staan ook al heb ik geen idee waar dit precies voor is maar je probeert maar eens wat.
Weet dus niet precies of de gebruiker (?) die onder de localhost aan logt ook is gekoppeld aan het bestand. Het moet iets met rechten van doen hebben maar wat precies ontgaat mij. Wie weet raad. ALvast bedankt en mvg Jbo ';-)

Ben ondertussen zelf iets verder gekomen.
Onder systeembeheer is een optie logboeken en bij beheergebeurtenissen zie ik het volgende;

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-DistributedCOM
Datum: 19-2-2007 20:58:56
Gebeurtenis-id:10016
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: NETWORK SERVICE
Computer: pcjbo
Beschrijving:
De machtigingsinstellingen (toepassingsspecifiek) verlenen geen machtiging aan Activeren (Lokaal) voor de COM-servertoepassing met CLSID
{0C0A3666-30C9-11D0-8F20-00805F2CD064}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE SID (S-1-5-20) met adres LocalHost (via LRPC). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerdershulpprogramma van Component Services.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-DistributedCOM" Guid="{1B562E86-B7AA-4131-BADC-B6F3A001407E}" EventSourceName="DCOM" />
<EventID Qualifiers="49152">10016</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2007-02-19T19:58:56.000Z" />
<EventRecordID>3195</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>pcjbo</Computer>
<Security UserID="S-1-5-20" />
</System>
<EventData>
<Data Name="param1">toepassingsspecifiek</Data>
<Data Name="param2">Lokaal</Data>
<Data Name="param3">Activeren</Data>
<Data Name="param4">{0C0A3666-30C9-11D0-8F20-00805F2CD064}</Data>
<Data Name="param5">NT AUTHORITY</Data>
<Data Name="param6">NETWORK SERVICE</Data>
<Data Name="param7">S-1-5-20</Data>
<Data Name="param8">LocalHost (via LRPC)</Data>
</EventData>
</Event>

Maar nu!?!?

En nu echt helemaal niemand

Waar blijven jullie??? Echt helemaal niemand die raad weet????
Heb van ellende Xp maar weer geinstalleerd. Kom over een jaar nog wel eens terug!

Hoi Jakob,

Ik heb zelfs sinds afgelopen zaterdag Windows Vista en ik ondervond hetzelfde probleem. Gelukkig ben ik hier vaker tegen aan gelopen met o.a. Windows 2003 Server en ken ik de oplossing.

Probleem is tweeledig:
Allereerst moet je ervoor zorgen dat de rechten op de map C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Local\Temp openstaan met wijzigrechten voor alle gebruikers. Standaard is dit niet goed ingesteld waardoor IIS zijn tijdelijke bestanden niet kwijt kan.

Ten tweede moet je ervoor zorgen dat de beveiligingsinstellingen van de map waarin de database staat die benaderd word via de website ook zodanig staan dat alle gebruikers lees en schrijfrechten hebben.

Als dat allemaal goed staat zou het moeten werken...

succes!

tanx

Heb helaas ondertussen net alles weer helemaal zoals ik het wil hebben MAAR dan onder XP. Neem je ondervinding zeker mee maar ga eerst de klus afmaken voordat ik Vista weer zal installeren. Hoop dat het voor anderen in ieder geval op tijd zal zijn. Hoe dan ook bedankt en veel vista plezier. Mvg Jakob.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan