Vista instalatie problemen (black screen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
786
Hallo!,,

ik had vroeger (najah vroeger:p poosje geleden)
XP draaien,, heb toen vista geinstalleerd.
Vista liep prima en kwam in ruimte gebrek dus heb xp met programa`s verwijderd,,,
maar later kwam ik me tegen met aantal programa`s die beter in XP liepen,,
toen wou ik dus xp over vista instaleren, en daarna boot repareren van vista en dan met vista boot pro alles netjes maken....
alleen toen ik xp geinstaleerd had kon die niet opstarten,, gaf die aan disk read error!
dus heb alles compleet geformateerd en 2 partities aangemaakt,,, een voor xp ander voor vista
heb toen xp geinstalleerd, en wou nu net vista gaan instaleren zodat ik dual boot ook netjes heb.

Alleen als ik tijdens de instalatie restart krijgt die als die vista setup verder wil laden een black screen,,

dus heb ik geprobeert geleik vanuit boot te instaleren,, nouwjah hierbij word die niet gerestart dus hele instalatie heeft die gedaan,, alleen nu wil ik vista opstarten (moet nog wel die prestatie gezeur doen etc) krijg ik black screen!

gewoon zwart scherm niets meer niets minder.

hiervoor heeft vista dus perfect op m`n systeem gelopen
heeft iemand hier tips ideen voor?



EDIT: Ik heb geprobeert veilig modus te doen, maar als ik na dual boot menu ben is die black,, ik ga naar selectie vista, druk dan f8 en krijg alsnog black screen :|
Groeten Marco!
 
Laatst bewerkt:
hmm,, ik zal Vista wel nog 1x proberen! formateer die partitie,, instaleer hem,, na instalatie opnieuw opstarten en dan zullen we het zien!
 
hmm,, ik zal Vista wel nog 1x proberen! formateer die partitie,, instaleer hem,, na instalatie opnieuw opstarten en dan zullen we het zien!

Geen effect gehad,, nogsteeds Black screen:mad:
ik heb wel eens gehoord dat als je illigale vista had dat ze vista op je moederbord blokeerde ofzo? zodat je vista niet meer kon instaleren op die pc?
kan dat nu vanwege fout niet zijn ofzo?
want kheb toch echt serieus legale!:(:confused:
 
Laatst bewerkt:
Okee ik heb de oplossing!


Ik heb het programa Parted Magic gebruikt
je moet het branden op een CD en dan is het gewoon soort live cd, geheel grafishe interface
met aantal tools zoals partities aanmaken/verwijderen/formateren als NTFS FAT32 EXT3 EXT2 en nog velen bestand systemen!

maar belangrijkste ik heb daarmee dus hdd geformateerd, en daarna analyse gedaan van hdd en nog steeds kon die partities van linux zien die ik dus ooit een keer geinstallerd had naa instalatie van XP/Vista

Dus ik heb met een tool in dat programa dus alles voledig ge cleant, Bootsector/MBR verwijderd!
en een nieuwe aangemaakt:)
en die heeft mijn probleem opgelost
hopenlijk hebben jullie er wat aan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan