Vista install probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dendielie

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Als ik vista installeer en ik kom bij completing installation dan blijft die gewoon uren op hetzelfde scherm staan,maar hij is niet geblokkeert.Als ik men muis beweeg dan blokkeert die eventjes en dan ga die weer verder en blokkeert die terug en gaat zo maar door,ik heb al een andere harde schijf eringestoken en een andere dvd drive maar tblijft hetzelfde probleem?Ik heb hem nu de hele nacht laten installeren maar na een tijd wordt het scherm gewoon zwart,maar ik kan men cursor nog bewegen.Aan de dvd of dvd lezer ligt het niet want op een andere pc werkt het wel.Ik heb een asus P5N 650i moederbord en ik heb al drivers geinstalleerd,maar tblijft hetzelfde probleem?Xp cd hebbek niet dus kan ik niet testen

Laatst bewerkt:
Hoi !

Aangenomen dat je een legale Vista-DVD gebruikt heb je toch ergens een hardware-probleem !

Zoveel mogelijk testen, vooral je geheugen met memtest: http://www.memtest86.com/download.html

Als je HDD nieuw is zou dat geen probleem mogen zijn.

Is je graka kaart toevallig een Ati Radeon ? (1650 staat bekend i.v.m. problemen).

Als je hardware getest is en 100 % Vista-compatible, je DVD-speler is oke, dan heb ik geen oplossing.

Succes,

Harry.

ik heb er nu ubuntu op gezet en daar werkt alles perfect op en in men bios staat 2048 mb RAM dus daar zal wel niets mis mee zijn,maar op een andere pc werkt men harde schijf en dvd lezer wel dus ik denk dat het moederbord het probleem is.Nochtans ubuntu werkt erop?Mischien andere drivers bij install er op zetten?maar hij zou toch wel moeten kunnen installeren,ookal heb ik er geen drivers opgezet?Als jullie een link zouden kunnen geven voor een goede chipset driver?En ik heb een 7100GS,mischien dat het daaraan ligt?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zou het niet aan je Vista-DVD kunnen liggen ?

Niks mis met Ubuntu, trouwens !!!

Greetz,

Harry.

nee,want op mijn andere pc lukt het wel.Ubuntu is nogal moeilijk om mee te werken kben windows gewoon en je kan er niet op gamen.Zou het probleem mischien aan die videokaart liggen?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, de 7100 is zeker niet super, maar daar zou ie wel op moeten installeren. Rating 1, denk ik...

Sorry, ik hen inmiddels Vista zo'n 40 keer geinstalleerd op verschillende PC's.

Eerst de Upgrade Advisor gedraaid, daarna gehandeld, chipset-drivers geupdate indien nodig, en nog nooit problemen met de installatie ondervonden. (WEL met de aktivatie !)

Dus zou ik niet weten waar het verder aan ligt.

Succes,

Harry

Ik heb nu maar xp geinstalleerd,maar dit is een lite versie.Maar er is geen azerty meer die hebben ze eruit gehaald,kan ik terug iets downloaden zodat ik trug azerty heb want als ik naar keyboard ga en nederlands instel kan ik alleen uit US kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan