Vista installatie[Help! >.<]

Status
Niet open voor verdere reacties.

springer1990

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Ok hier gaat ie,

Ik heb enige tijd geleden een dell laptop met windows vista erop gekocht(stond er al op geinstalleerd). Nu had ik een trojan binnen gekregen die McAfee vond en in quarantaine zette. Alles deed het nog goed tot ik hem een keer uitzette en weer opstartte. Nou kreeg ik een foutmelding bij het opstarten die zei dat "nxdaaodp.dll" niet gevonden was die zich plaatsvond in C:\Users\Jerry\AppData\Local\Temp. Hierna kon ik wel nog dingen als internet explorer en opera opstarten, maar zodra ik een map wilde openen verdween hij weer met de rest van mijn bureablad(en startbalk) die na 10 seconden weer terugkwam. (de map zelf niet overigens alleen het bureaublad en startbalk)

Dus ik denk dan even opstarten in veilige modus en CCleaner laten lopen ofzo. Zo gezegd zo gedaan en nog gebeurde hetzelfde. Dus ik weer naar veilige modus en verwijder wanhopig die .dll en probeer het opnieuw. Dit mocht ook niet baten omdat hetzelfde weer bleef gebeuren.

Nu dacht ik gelukkig kan ik nog altijd vista opnieuw installeren, duw de vista cd erinen start hem opnieuw op. Alles gaat goed, hij start een keer opnieuw op voor de updates en gaat verder. Hij zit op het laatst op "Installatie voltooien" en blijft dat maar doen, na enkele uren springt het scherm op zwart met alleen mijn witte muis nog in het midden waar ik niks kan doen. Ook kan ik hem niet in veilige modus opstarten want dan blijft hij ook hangen bij het opstarten, net als ik hem gewoon wil opstarten. (dan blijft hij vista laden maar gebeurd er niks)

Ik heb geen idee wat ik nog kan doen en hoop dat iemand me hiermee kan helpen...

Mvg, Jerry Peeters

Bedankt, dit had ik ook al eens doorgelezen.

Wat me opviel was dat bij stap 1 niet om de code werd gevraagd of welke versie ik heb gekocht. Hij gaat direct door naar het accepteren van de gebruikersovereenkomst.
Daarna volgt hij de stappen gewoon, maar op het laatste punt in de installatie "Installatie voltooien" blijft hij staan en komt dus niet bij de gebruikersinfo ed. invullen.

Als ik dan enige tijd(uren>.<) wacht springt hij op het zwarte scherm en kan ik alleen wat met muis bewegen.

- Jerry

Is het een orginele Vista CD (legaal) ?

Grtz.

Ja, bij de dell laptop gekregen.
Staat wel het dell merk op de dvd enzo maar hij is dus wel legaal.

-Mvg, Jerry

Ja, bij de dell laptop gekregen.
Staat wel het dell merk op de dvd enzo maar hij is dus wel legaal.

-Mvg, Jerry

Ok,.....een recovery dus.
Begrijp niet wat je in je eerste melding bedoeld met: "hij start een keer opnieuw op voor de updates en gaat verder"
Anders toch nog maar eens proberen......
Krijg je voor de installatie de mogelijkheid om te formateren?

Grtz.

Nee, hij geeft wel aan dat hij de oude windows in een folder genaamd Windows.old zet.

Oh en met dat opnieuw opstarten, tijdens de installatie start hij 1 keer opnieuw op voor de updates volgens mij, maar volgens die link die je gelinkt had hoort dat te gebeuren. =)

- Jerry

Hoi !

Bij de installatie met de Dell-DVD is geen key nodig: Vista herkend je Dell aan een bios-string, en zet dan automatisch de juiste key; geen activatie nodig.

Dus daar ligt het probleem niet.

Waarschijnlijk zit er nog "rommel" op je Vista-partitie.

Ik zou die partitie eerst formatteren, en dan Vista opnieuw installeren met de key die in de sticker op je laptop staat.

Formatteren kun je m.b.v. bijv. een tooltje van de bootable UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/download.html.

Gebruik bijv. Free Fdisk om de partitie te formatteren.

Greetz,

Harry.

Ok dankje =)

Het zou heel fijn zijn als je ook nog even uit kon leggen hoe ik dit moet doen, want ik ben er helemaal niet bekend mee.. :o

Ik heb al gezocht naar Free FDISK daar, maar dat was een van de weinige niet gehyperlinkt naar een download. Welke zou ik dan moeten pakken?

Mvg, Jerry

Hoi !

Je moet de UBCD downloaden, als .ISO branden, daarvan opstarten, en in het menu ga je dan naar: Partition Tools.

Daarvan gebruik je er 1 naar keuze om de C-partitie te formatteren.
(alleen dus de Vista-partitie).

Daarna start je op van de Dell-Vista-DVD en installeert Vista opnieuw.

Greetz,

Harry.

ok ik heb de iso op een cd en kan hem openen, ik ga dus naar Free FDISK maar wat dan? Ik heb al eens de partitie waar vista op stond gedelete en een nieuwe gemaakt maar volgens mij heeft hij hem toen niet geformatteerd.

Is er misschien een site die me de stappen laat zien hoe dit moet of zou je het zelf even willen uitleggen?

In ieder geval al heel erg bedankt voor alle hulp tot nu toe ;)

- Jerry

PS. nadat ik dat gedaan had probeerde ik vista te installeren maar hij deed nog steeds hetzelfde.

Ok dankje, maar hier kan ik ook niet vinden hoe ik mbv die programma's een partitie formatteer om een schoon begin te maken met de setup. =(

Mvg, Jerry

Hoi !

Sorry, hoor: gewoon achter de prompt: format C: intrommelen, twwe keer oke klikken, afwachten...klaar !

Nooit met floppy's gewerkt zeker ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan