Vista installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarlMarx

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
:evil:Hallo, zoek naar een oplossing voor het installeren van Vista. Heb een paar weken terug een systeemcrash gehad heb daardoor moeten opnieuw installeren en nu komt het , ik krijg Vista niet terug geinstalleerd. Bij de installatie loopt alles vlot to op het laatste stuk van de installatie en dan loopt hij vast. Heb dit geprobeerd met een zevental installdisks maar steeds hetzelfde probleem. Compatibiliteits test zegt dat alles in orde is. Met install van XP en Windows7 enkel dus bij Vista heb al van alles geprobeerd maar niks helpt. Wie kan mij helpen????????????????????????,:o

Kijk de log-bestanden na. Hopelijk geven die een indicatie wat of waar het misgaat.

Hier staat waar je de log-bestanden van de setup van Vista kunt vinden. Wellicht kun je de harde schijf waar je nu op probeerde te installeren in een andere pc onderbrengen om die log-bestanden te bekijken. Alternatief kun je een HardeSchijf-naar-usb apparaat inzetten om je IDE of SATA schijf via USB aan een andere computer aan te sluiten. Een dergelijk koppelapparaat staat hier.

Succes,

Tijs.

Heb al geprobeerd om install te doen op een externe schijf lukt ook niet, en na het proberen van te installeren moet ik telkens met killdisk mijn ganse schijf clearen omdat niets nog werkt. Ik kan XP- en Windows7 installeren zonder problemen. Zelfs mijn image kan ik niet terugzetten.:evil:

Je moet niet een install op een externe schijf doen, dat lukt namelijk niet (behalve met 'ingrepen' die niet door Microsoft worden ondersteund).

Wat ik bedoelde is dat je de schijf op een andere pc extra aansluit (intern of extern, zie vorige posting) om te zien wat dat log-bestand te melden heeft.

Tijs.

:confused:heb reeds van alles geprobeerd, het gaat zelfs zo ver dat wanneer ik een volledige clean install op mijn HD probeer te doen ik er in slaag om tot ongeveer het einde de install procedure te laten doen en op het laatste loopt hij vast. Probeer ik daarna om mijn mislukte install alsnog verder te ztten dan vind Vista zelfs mijn partities niet meer. Moet dan partities opnieuw aanmaken en opnieuw proberen met weeral hetzelfde resultaat.:evil:

Tsja, ik zou toch dat log-bestand maar eens gaan bekijken dan.

Tijs.

Kan dat logbestand niet eens meer bekijken aangezien zelfs mijn partities na de mislukte install weg zijn:mad:

Tsja, dan wordt het heel moeilijk: Geen bekende foutmeldingen, geen logboek-bestanden...

Enige waar ik dan nog aan kan denken is bij de leverancier en/of fabrikant van het apparaat te rade te gaan voor verder advies. Misschien hebben zij iets dergelijks al aan de hand gehad met jouw type laptops.

Als je toch wat wilt proberen: Haal de harde schijf uit de laptop, en hang 'm aan een andere computer, bijv. via zo'n apparaat, het al eerder gelinkte apparaat deze of een lokaal verkrijgbare variant daarop.
Test wat daar allemaal gebeurt bij het maken van partities, kopieren van bestanden ernaartoe, en een test met HDTune 2.55

Natuurlijk kun je ook kijken of er een diagnostische cd bij de laptop geleverd die je in staat stelt om daarmee de harde schijf te testen op goede werking.

Tijs.

is geen laptop maar desk computer, heb reeds verschille,de malen compatibiliteitstest laten lopen en alles is compatibel. Maar toch Vista installeren lukt niet.

Ik praat over goede werking, jij praat over compatibiliteit. Wat heeft dat met elkaar te maken?

Nog 1 keer in andere woorden: Enige wat ik me direct bij je probleem zou kunnen voorstellen is een hardware-probleem, waarbij ik zou beginnen met de harddisk te checken.
Verder heeft misschien de leverancier/fabrikant van de pc er nog een idee hierover, zéker als jij net zegt dat alle componenten Vista-compatible zou moeten zijn.

Tijs.

Mijn PC verkoper dacht ook aan een hardware probleem heeft daarom alle componenten een voor een verwijderd en vervangen doch niets helpt, wanneer ik probeer om install te doen telkens hetzelfde resultaat.:mad:

Je zou kunnen overwegen om eerst XP Home te installeren, en dan te kijken wat een upgrade naar Vista oplevert. Dat is namelijk de enige XP versie die geupgrade kan worden naar alle versies van Vista.
Met XP Professional kun je alleen upgraden naar Vista Business of Vista Ultimate, maar misschien is dat ook goed in jouw situatie.

Let dan wel op dat je de installatie van Vista vanuit XP moet starten en daar moet kiezen voor Upgrade.

Tijs.

Heb dat ook al geprobeerd doch ook weer met hetzelfde resultaat, een mens zou er een punthoofd van krijgen:evil:

Dan zijn mijn opties ook op, vrees ik.
Hopelijk komt er nog iemand met een goede suggestie om te proberen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan