Vista installatie wil niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie64

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Hallo,

Mijn zoon heeft een pc waarop vista heeft gestaan.
Een her installatie lukt echter niet meer , hij krijgt de volgende foutmelding.

Errorcode 0x80FF0000

Een zoektocht op google geeft als resultaat dat je opnieuw een partitie moet maken en de schijf moet formatteren.
Dat heb ik echter diverse keren geprobeerd, ik heb de schijf zelfs in mijn systeem gehangen en toen geformatteerd.

Ik heb een tool gedownload van WD die kan nullen schrijven naar de schijf , groot nadeel echter is dat dit maar liefst 166 uur duurt bij een 300 GB schijf.
Dus heb ik gekozen voor de optie snel ........ duurde 30 min.
Daarna een quick format.

Hij zal dan alleen de bootsector beschrijven maar what the heck , als hij verder maar niets ziet niewaar?

Echter na opnieuw een installatie te doen weer dezelfde melding Errorcode 0x80FF0000

Wat is dit .............. zal opnieuw formatteren en bv twee partities aanmaken helpen?
Of toch allemaal nullen schrijven en 166 uur wachten?
Laat VISTA toch crap staan op de schijf?

Wie herkent dit.

Ik heb hem nu geadviseerd XP er maar weer op te zetten.

lukt het dan wel om xp te installeren?

wat je dan wel kan tegenkomen is dat je geen drivers kan hebben van xp voor dat bepaald systeem van je zoon :confused:

Momenteel hangt de schijf weer in de pc van mijn zoon.

XP wil formatteren maar dat lukt niet blijft hangen op 0

maar als je kunt opstarten van de dvd speler dan doe je de dvd van vista erin en begin je net zoals bij xp te installeren en formatteren vanaf de dvd.

op het eerste zicht lijkt het mij gewoon dat er iets mis is met die harde schijf :confused:

Heb je er een aantal tests op uitgevoerd toen je de schijf in jouw pc hebt gestoken?
chkdsk enzo? (kan je natuurlijk nog altijd uitvoeren met je installatie dvd probeert te repareren--> ik weet niet of dit mogenlijk is als er geen OS is geinstalleerd)

Ik heb de schijf gecontroleerd onder vista , hij zei dat hij ok was verder , bovendien gaf de WD tool ook aan dat hij goed was.
Strange hoor.

XP geeft trouwens aan dat de installatie niet door kan gaan omdat de schijf beschadigd is door xp hah ...............

Ik heb nu het advies gegeven de installatie nog een keer te proberen maar dan de partities te veranderen in 150 GB ieders , dan MOET de schijf toch wel opnieuw ingedeeld worden.

Als dat niet lukt ga ik een nieuwe halen en kijken of het dan lukt.

Zo duur zijn ze gelukkig niet meer.

ik hoop dat 1 van die dingen een oplossing zou zijn maar ik zou het raar vinden dat het wel zou werken na partities aan te maken :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan