Vista installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarl Ragnar

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2007
Berichten
6
Hey allemaal,

Ik heb een computer met als moederbord Gigabyte GA-945GM-S2 en een samsung harde schijf (de nummer die onder de bios verschijnt is H321KJ).

Nu heb ik al een paar dagen dat mijn pc om de haverklap crasht, het ding loopt gewoon vast. Met Dr Hardware hep ik trachten te zoeken naar eventuele fouten maar daar kan ik niets mee vinden, Pc Pitstop geeft alleen aan dat er een klein probleem is met het geheugen, maar niets ernstig.......

Ik heb de Vista 32 bit opnieuw geinstaleerd 2 x zelfs maar het probleem blijft. Ik wou eens proberen met XP om te zien of het niet aan de Vista lag, maar die kreeg ik er niet op. F6 duwen maar ik kan niet de juiste drivers vinden om de sata aan de gang te krijgen. Dus dan maar terug Vista erop. Maar nu heb ik het probleem dat die ook niets kan vinden. Ik kom steeds uit op het opstartscherm "Selecteer welk stuurprogramma moet worden geinstalleerd." En in dat vak staan geen stuurprogrammas. De installatie cd van het moedrbord afgezocht maar daar staat blijkbaar ook niet op wat de Vista nodig heeft. :(

Heeft er iemand een idee hoe ik XP of die Vista erop kan krijgen?
Welke bestanden heb ik nodig voor de XP en de sata, waar kan ik die downloaden hoe noemen die bestanden?
Waarom loop heel dat zootje vast?

Alle hulp of tips zijn zeer zeker welkom.
 
Hoi !

Duidelijk geheugenprobleem !

Download memtest: http://www.memtest86.com/, zet het progje op en floppy of CD en start daarvan op !

Als je foutmeldingen krijgt kun je het met 1 geheugenmodule nogmaals proberen.

Greetz,

Harry.
 
Windows Vista heeft min. 2 gb nodig.
 
Met 1 gb gaat het ook prima,ik ben nog niet boven de 650mb uit geweest met ultimate(en alle extra's ingeschakeld)
 
thx voor de tips.

Ik ben nu memtest aan het gebruiken, en tot hier toe geen fouten.
Dit zijn de gegevens die memtest weergeeft:
2394 Mhz
L1 Cache: 64K 39246 MB/s
L2 Cache: Unknown
Memory: 2048M 15647 MB/s
Chipset Intel i945/G (ECC : Disabled) - FSB : 266 MHz - Type : DDR-II
Settings: Ram : 443 Mhz (DDr886) / CAS : 5-5-5-15 / Dual Channel (interleaved)
Cached: 2048
RsvdMem: 84M
MemMap: e820-Std
Cache: on
ACC: off
test: std
Pass: 0
Errors: 0

Mar de test is nog bezig, hij is nu aan test 6
 
Kan iemand me uitleggen hoe dat nu eigenlijk werkt met die sata drivers op floppy en F6 duwen? Met de drivers die ik heb, maar waarvan ik niet weet of het de juiste zijn, kom ik tijdens het opstarten van XP op een scherm terecht waar ik moeten kiezen tussen "E" drukken of "Enter". Als ik "E" druk gaat hij naar de floppy en en neemt daar idd een driver.
Ik kan kiezen tussen twee:
1) Iets van Windows 2003 (dacht ik)
2) Iets van Windows NT (ik zal straks nog eens de juiste formulering opzoeken)

Al ik één van die drivers aanduid dan zegt XP dat hij deze drivers al heeft en of ik zeker ben dat ik die ander wil gebruiken. Maar ik blijf nog steeds de keuze hebben tussen "E" en "Enter" Als ik "E" druk begint het hele spel opnieuw. Als ik enter druk start hij gewoon opnieuw op om zo de boel opnieuw te overlopen. Wat doe ik fout?

Bij Vista geraak ik niet verder dan het ingeven van de sn om vervolgens op het scherm van de stuurprograma's te komen waar ik dan weer vast zit omdat er geen stuurprogramma's zijn om tussen te kiezen. Wat doe ik hier dan fout?
 
Ik heb de pc binnengebracht bij de winkel waar ik hem kocht. Tenslotte nog garantie dacht ik. De eerste die mij te woord stond was een snotaap, die me 65€ wou laten betalen voor het installeren van de Vista. Waarop ik vroeg wat er nu eigenlijk mis was. "Och zei hij de eerste keren lukte het hier ook niet maar dan hebben een geheugenlat van slot gewisseld en dan ging het vanzelf.

Wat dat geheugenslot met het niet vinden van de harde schijf te maken had snap ik, maar kom. Ik maakte de broekvent erop attent dat het dan in weze geen software fout was maar een hardware fout was, en dus onder de garantie viel. Zijn bek viel open, en hij naar de mechanieker, de Jan.

Die kwam in eerste instantie af met "wij hebben geen problemen gehad, het ging vanzelf".En als je wil formateer ik hem wel en dan installer jezelf maar het besturingssysteem.. Ik herhaalde de woorden van zijn collega dat het pas lukte nadat de geheugenlat verplaatst werd. En dat hij nog eens tijd wou steken in het formateren dat hij dat dan moest doen. Dus de sofware vlieger ging niet meer op. Hij bracht de rekening terug naar één uur 40€ terwijl hij volgens eigen zeggen er drie uur had aan gewerkt.

Ik was het niet eens, het is een computer die 3 maand oud is en als het geen sofware probleem was, het normaal garantie moest zijn. Na veel vijven en zessen zei hij "dat is altijd hetzelfde" doelende op de vorige keren dat ik daar stond omdat de nieuwe pc niet naar behoren werkte.
Waarop ik repliceerde "inderdaad altijd hetzelfde, deze computer heeft al meer hier gestaan dan bij mij thuis".
Hij zei je had evengoed zelf dat geheugenlatje kunnen versteken. "Ha nee" zei ik, "en daarna jij zeggen dat ik zelf aan de pc geprutst had en dat mijn garantie verlopen was. En kom aan de binnenkant van die computer niet aan zolang hij in garantie is."

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb uiteindelijk die 40€ betaald. Zwak hé? Maar hij beloofde dat hij nog vastliep deze week hij gratis de oorzaak zou zoeken en die repareren.

Enfin ik kom thuis om 15.00, steek dat ding in en om 15.16 liep hij voor de eerste keer vast. Fck, het is toch weer niet van dat hé, dacht ik. Om 15.32 liep hij voor de tweede keer vast, en om 15.35 nog maals. Dus ik Dr Hardware erop gezet en alles getest en een stress test gedaan. Geen probleem. Om 15.58 liep hij opnieuw vast.....
Dus opnieuw naar ******** gebelt, eerst kreeg ik de snotaap aan de telefoon, maar toen ik naar Jan (de mechanieker) vroeg kreeg ik hem toch aan de lijn. Heel de situatie uitgelegd, hij zei "breng maar terug binnen". Waarop ik reageerde "Hoeveel gaat me dan alweer kosten?"

Dit was gratis hij zou blijven zoeken tot hij de fout gevonden had. Dus pc terug naar de winkel. Jan kwam niet uit zijn kot en stuurde de snotaap, die alles even op dezelfde bon wou plaatsen. Ik vroeg een nieuwe bon waarop vermeld stond dat ik de pc terug had binnengebracht en waarop stond dat de installatie cd's erbij waren en dat er ditmaal geen kosten gingen aangerekend worden.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Leuke PC-boeren daar in Antwerpen !!

Ik zou gewoon mijn geld terug vragen en een PC bij een betrouwbaar bedrijf aanschaffen.


Greetz,

Harry.
 
Vroeger was dat een winkel waar je nog echt geholpen werd. Toen stond daar een Marc in de winkel. Die zette je niet in't zak die hielp nog echt met raad en daad. Sinds ik Marc daar niet meer zie gaat het steeds meer bergaf.

En ik kan er nog mee leven dat een pc-mechanieker niet de fouten in éénmaal opgelost krijgt, het zijn ook maar mensen. Maar dat liegen en bedriegen, want daar komt het op neer. Dat maakt me chagerijnig, ondertussen heb ik tijdens de garantie periode al 104 € kunnen betalen en telkens voor een pc die niet orde blijkt te zijn. En hier in Kalmthout zijn niet zoveel pc-boeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan