Vista installeren zonder CD.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trojan

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Hallo,

Ik ben van plan om mijn C schijf te formatteren. Hier staat Vista dus ook op. Ik weet hoe het werkt enz. maar mijn probleem is:
Ik heb een redelijk nieuwe PC dus heb ik er geen CD bij gekregen. Ik heb van HP alleen een D schijf met daarop de Recovery gekregen.
Hoe kan ik van hieruit Vista weer installeren?

Alvast bedankt.

:thumb:

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik wist inderdaad dat ik het met HP Recovery kon openen. Dan krijg ik een aantal opties waaronder: '' Herstel de pc in de originele staat. ''
Maar het punt is: Ik ben bang dat hij mijn E schijf dan ook meepakt. En dat is niet de bedoeling.
Ik wil mijn C schijf helemaal opgeschoont hebben, in originele staat. Maar mijn E schijf wil ik zo houden als hij nu is. Hier heb ik ook alle bestanden opgezet die ik wil houden.

Hmm. Het is wel een vaste schijf, die er standaard bij zat.
En als HP Recovery Manager mij verteld dat hij hem in originele staat terugzet ga ik er vanuit dat de E dan ook gewist word ..
Maar als hier mensen zijn die zeker weten dat het niet zo is zou ik het kunnen proberen.

Dat zou ik niet riskeren,dat wist ie denk ik,hij zet alles naar de fabrieksinstellingen,.
Beter even wat dvd's branden of nischien heb je een externe hdd liggen om te back-uppen.

Ik heb geen externe HD liggen.
Wel nog +- 20 DVDtjes van 4.7 GB.
Maar het is niet te bedoeling dat ik die allemaal vol ga gooien.

Ik kan gewoon de C formatteren. Dan weet ik zeker dat mijn PC van mijn E schijf afblijft. Maar dan heb ik het probleem nog: Hoe krijg ik Vista er weer op?
Als ik dat weet is mijn probleem ook opgelost.

Hoi !

Je kunt beter even een Vista-DVD lenen/downloaden en proberen die te installeren met de al aanwezige key. (sticker op je PC).

Back-to-factory-settings zorgt er inderdaad voor dat alle partitie's teruggezet worden naar de staat waarin de PC af-fabriek was.

Greetz,

Harry.

terug naar fabrieksinstellingen betekent echter niet altijd dat alles wordt gewist.

Normaal is dit alleen de C-schijf, dus de schijf waar windows op staat...
Bij acer is het toch allesinds zo, ik veronderstel dat dit bij HP ook zou is.

Voor de zekerheid zou ik toch maar even alles backuppen maar het zou geen probleem mogen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan