[Vista] IPConfig werkt niet in cmd

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi,

als ik via start-> uitvoeren -> cmd ipconfig wil uitvoeren, herkent hij het bestand niet, ik moet helemaal naar windows\system32 gaan voor ik dit kan doen.
Is hier een oplossing voor?

ipconfigbj1.jpg

Vreemd zou gewoon moeten werken hoor.

Ga een naar Start, Computer, Systeem eigenschappen (staat in een werkbalk), Geavanceerde systeeminstellingen, (pop_up), Doorgaan, Tabblad Geavenceerd, Omgevingsvariabelen.
Scrol in het onderste vensten naar beneden tot je Path ziet staan.

Leg nu goed op ik zou graag een copy hier willen zien van de tekst die achter Path staat.

De regel zou moeten beginen met; C:\Windows\system32;
Overigens als je op Bewerken klikt zou de regel moeten beginnen met %SystemRoot%\system32
Hierna staat er een ; en nog meer tekst, maar die is nu even niet van belang (wel laten staan!!!)

Wat staat er bij jou?

screenhunter01mar222037kq2.jpg

Laatst bewerkt:
Nu je daar over begint, ik heb laatst PATH veranderd naar iets wat met java te maken heeft zodat ik java en javac kon uitvoeren..

ehm, als ik dit nu terug zet kan ik vast niet meer met java werken, hoe kan ik met beiden werken?

Laatst bewerkt:
Bij Path kunnen je meerder path's opgeven gewoon een ; er tussen zetten.

Ok, ik heb er nu

%SystemRoot%\system32; %JAVA_HOME%\bin

staan. Ipconfig en java werken wel, javac echter niet. Heb ik nog iets verkeerd gedaan of..?

mmm tja, wat stond er? Ik vermoed dat er ook nog iets stond voor Javac...

Waar heb je JavaC.exe staat?
Stel de folder is C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_02\bin\Javac.exe

Zou je er nog ;C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_02\bin (dus zonder Javac.exe) aan toe kunnen voegen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan