Vista is Traag op mijn PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
162
Beste Mensen ,
ik heb het volgende probleem,

ik heb Vista Ultimate geinstalleerd op mijn PC
maar het werkt niet zo goed , de cpu is constant tusen 40 en 80 procent belast en van de werkgeheugen wordt alles gebruikt., en als ik rechtermuis knop indruk waardan ook dan krijg ik fout melding Windows Verkener dat niet meer werkt en start die opnieuw op...

Ik heb P4 3.0 GHZ HT en 2048 MB Geheugen + S-Ata HD van 320 GB
zelf weet ik dat Vista dit moet kunen trekken mja ,,, wel heb ik ondekt dat Vista Ultimate tezwaar is, zal Home Premuim beter werken?

mja alvast bedankt voorde moeiste.
 
De beste oplosssing is naar XP gaan :p
De second best is Vista tweaken. Kijk hier maar even: http://www.schoonepc.nl/vista/windows_services_optimaliseren.html

Kijk ook eens naar de automatische defragmentatie van Vista en zet dat uit (via de "Geplande Taken" ). Denk er wel aan om van tijd tot tijd de defragmentatie met de hand te starten. Eens per twee weken is voldoende.


Dan zijn er verder nog heel wat andere tweak mogelijkheden. Zie: http://www.tweakvista.nl/tweak-wind...erbetering/optimale-instellingen-windows.aspx
Eigenlijk komt het er op neer dat als u alle "mooie" dingen en gadgets van Vista er uit haalt en Vista eruit begint te zien als een ouderwetse Windows, dan zal ie ook een stuk sneller worden.
 
Eigenlijk is het ook wel van belang of de pc video on board heeft of een aparte videokaart, en zo ja, welke.

Met video on board en maar 2Gb intern geheugen is er ook een probleem en zal Vista niet echt soepel werken, zeker de GUI niet
 
Zelfs op een quad core met 4 gig RAM draait Vista te traag :mad: 't is gewoon een zoveelste kwakkel van MicroSoft waar iedereen zonder meer bereid is om daar schandalig veel geld aan uit te geven. De oplossing eind van dit jaar Microsoft nog eens extra sponsoren om je problemen op te lossen door Windows 7 te kopen.:evil: of doe zoals ik gooi die handel buiten en schakel over naar het betere OS: Unix :thumb:
 
De beste oplosssing is naar XP gaan :p
De second best is Vista tweaken. Kijk hier maar even: http://www.schoonepc.nl/vista/windows_services_optimaliseren.html

Kijk ook eens naar de automatische defragmentatie van Vista en zet dat uit (via de "Geplande Taken" ). Denk er wel aan om van tijd tot tijd de defragmentatie met de hand te starten. Eens per twee weken is voldoende.


Dan zijn er verder nog heel wat andere tweak mogelijkheden. Zie: http://www.tweakvista.nl/tweak-wind...erbetering/optimale-instellingen-windows.aspx
Eigenlijk komt het er op neer dat als u alle "mooie" dingen en gadgets van Vista er uit haalt en Vista eruit begint te zien als een ouderwetse Windows, dan zal ie ook een stuk sneller worden.

Inderdaad ben ik nog steeds dik tevreden mja ik d8t keertje wat anders en zeker ben ik geitreseerd in Windows 7 ,het ergert me dat Microsoft niet eerlijk is want daar gaan mensen op uit en denken ze kijk dit en dat kan mijn systeem kan! ,bijv als hun zeggen van je hebt 1 ghz cpu nodig en 1 gb werkgeheugen en 32 gb hd dan zal het wel werken ..achteraf blijkt dat je oneindig cpu/geheugen/hd kracht nodig hebt :S
Maar ik zal kijken wat dat tweaks beloven.. doen ze niet wat ze zeggen ga ik terug naar xp en w8t tot dat Windows 7 eruit is :) lol kan ik netzo goed naar win95 gaan als het om kale saaie bestuuringsysteem gaat tog :d maar bedankt voor de tip
 
Zelfs op een quad core met 4 gig RAM draait Vista te traag :mad: 't is gewoon een zoveelste kwakkel van MicroSoft waar iedereen zonder meer bereid is om daar schandalig veel geld aan uit te geven. De oplossing eind van dit jaar Microsoft nog eens extra sponsoren om je problemen op te lossen door Windows 7 te kopen.:evil: of doe zoals ik gooi die handel buiten en schakel over naar het betere OS: Unix :thumb:

Gelijk heb je ,nou ik vraag me af wat je überhaupt nodig hebt om Vista goed te kunnen draaien pff , als Quardcore met 4GB ram niet aankan .... mja hopelijk bied win7 oplossing eerlijk gezegt ik geloof Microsoft niet zo meer ,Eerst zien dan geloven zeg ik maar ...
als laaste oplossing inderdaad dan maar op andere OS.. Maar voorlopig hebben we XP als redmiddel :)
Dank voor moeite
 
Zelfs op een quad core met 4 gig RAM draait Vista te traag :mad: 't is gewoon een zoveelste kwakkel van MicroSoft waar iedereen zonder meer bereid is om daar schandalig veel geld aan uit te geven. De oplossing eind van dit jaar Microsoft nog eens extra sponsoren om je problemen op te lossen door Windows 7 te kopen.:evil: of doe zoals ik gooi die handel buiten en schakel over naar het betere OS: Unix :thumb:

Wat een enorme onzin zeg, Vista draait op een systeem zoals jij noemt als een zonnetje!
 
Wat een enorme onzin zeg, Vista draait op een systeem zoals jij noemt als een zonnetje!

Men vorige rig was een Pentium 4 HT met Gentoo LInux erop, dat ding draait sinds 2005 zonder herinstallatie:thumb:. Voor mijn nieuwe PC (Q9550, 4gig Ram, HD4870) heb ik mij laten overtuigen om VISTA erop te draaien en inderdaad de eerste weken perfect, ik zag dingen die ik vanuit de Linux wereld gewoon was en ik was heel gelukkig met het nieuwe masjien.
Nu 7 maanden later stel ik vast dat de opstart en afsluit tijden exuberant worden:mad:. Het domweg verplaatsen van bestanden (foto's zijn samen snel enkele gig) duurt tergend lang, ondermaatse snelheden:mad:. Een VM opzetten lukt maar vertraagt verschrikkelijk, bepaalde softwares crashen na een MS update (zelfs de volledige PC crashed na een update.. oeps foutje van MS, dankzij Linux terug aan de praat gekregen) enz...De oplossing na 7 maand Vista herinstalleren, iets wat je maar een beperkt aantal keren mag van MS want dan vervalt je licentie :shocked:

Tijdens het verlof heb ik, omdat de maat vol was de OpenSuSE 11, die er reeds opstond klaargemaakt voor gebruik en men masjientje draait nu terug zoals het hoort. Vista is de zoveelste miskleun van MS, ik blijf het verrassend vinden hoe men dit bedrijf op handen blijft dragen en sponsoren.....Volgend jaar ben ik aan een nieuwe laptop toe, een Mac, geen gezever meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan