Vista kan niet afsluiten+opnieuw starten !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

yenice

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2008
Berichten
46
HELP:(

Ik heb m'n pc zo'n 4 maanden en de laatste maand moet ik telkens handmatig de pc afsluiten. In veilige modus kan het wel gewoon...
 
Een oplossing zou systeemherstel kunnen zijn moest je een zeer grote harde schijf hebben :p
Ik denk niet dat je nog een herstelpunt hebt van een maand geleden hé ;)

Hoe dan ook, je zegt het is al een maand...
wat heb je toen geinstalleerd, geupdate?

en wat gebeurt er dan als je in start op afsluiten drukt? (in de normale modus)
 
hey, ja hij loopt gewoon vast wanneer het scherm blauw wordt(vanzelf van vista) en daarna komt er afsluiten te staan alleen hij sluit niet af.

En ja idd ikheb geen systeemherstel de oudste is van 5 dagen geleden..
 
wat als je eerst alle applicaties die draaien afsluit en dan probeert af te sluiten?
 
Doet ie dat ook als je in veilige modus afsluit?
Probeer eens via Start > uitvoeren > msconfig en dan diagnostisch opstarten en kijk wat ie dan doet met afsluiten..


> Start > uitvoeren > msconfig
Hiermee start MS systeemconfiguratie. Controleer hier welke services er draaien en wat er zoal gestart wordt wanneer je de pc start. Allereerst zou ik zoveel mogelijk zaken uitvinken onder opstarten, alles wat je niet gebruikt of niet direct nodig hebt op je laptop/pc. Want alles wat opgestart wordt moet ook weer afgesloten worden tijdens het afsluiten van je laptop of pc. Let op met de services, sluit hier alleen de services waarvan je weet dat het geen kwaad kan.

Dit probleem heeft naar ik denk iets te maken met MS updates op je Vista machine. Een machine die net schoon geinstalleerd is werkt een stuk sneller dan een machine met alle update ballast van MS. Helaas zijn essentiele updates nodig. Wat je zou kunnen proberen is om de machine in veilige modus te starten en dan wederom af te sluiten, hier wordt een hele bende (ballast) niet opgestart.

bron:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1218454/last
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan