robbel1978
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 27 sep 2010
Hallo,
Ik heb een AIO printer Canon mp640 aangeschaft.
Printer netjes kunnen instellen en gelijk ook een perfecte draadloze verbinding met mijn router verkregen.
Vervolgens 2 xp-systemen probleemloos kunnen installeren.
Echter, wanneer ik de printerdriver op onze vista-laptop wil installeren gaat het mis.
Tijdens het installatieproces, bij het inderdeel printerdetectie, krijg ik steeds de melding dat de printer niet gevonden kan worden in het netwerk.
De printer is echter wel toegankelijk via de browser, (handmatig ip ingeven in bowser), en ook te pingen in de cmd mode.
De printer hangt dus wel netjes in de "lucht".
Vista ziet de printer gewoonweg niet.
Printer eerst aansluiten en installeren via usb heb ik gedaan. Daarna draadloos detecteren werkt niet.
Printer detecteren met network tool van canon werkt niet.
Vista firewall en Nod32 uitgeschakelen geeft ook geen resultaat.
Ik denk trouwens niet dat een firewall iets tegenhoudt, want hij is wel te pingen....
Heeft iemand een goede oplossing voor dit probleem, zodat voorkomen kan worden dat deze laptop met :evil:Viesta:evil: in de vijver van de buren belandt?
Uiteraard heb ik zelf ook al gezocht op tig fora`s voor dit probleem....
Echter zonder resultaat.
Canon klantenservice legt de schuld bij Vista, dus microsoft bellen.
Microsoft vraagt 72 euro, omdat ik een OEM versie van Vista heb, dus Acer bellen.
Acer neemt niet op, na 40 minuten a 50c/min.

Ik heb een AIO printer Canon mp640 aangeschaft.
Printer netjes kunnen instellen en gelijk ook een perfecte draadloze verbinding met mijn router verkregen.
Vervolgens 2 xp-systemen probleemloos kunnen installeren.
Echter, wanneer ik de printerdriver op onze vista-laptop wil installeren gaat het mis.
Tijdens het installatieproces, bij het inderdeel printerdetectie, krijg ik steeds de melding dat de printer niet gevonden kan worden in het netwerk.
De printer is echter wel toegankelijk via de browser, (handmatig ip ingeven in bowser), en ook te pingen in de cmd mode.
De printer hangt dus wel netjes in de "lucht".
Vista ziet de printer gewoonweg niet.
Printer eerst aansluiten en installeren via usb heb ik gedaan. Daarna draadloos detecteren werkt niet.
Printer detecteren met network tool van canon werkt niet.
Vista firewall en Nod32 uitgeschakelen geeft ook geen resultaat.
Ik denk trouwens niet dat een firewall iets tegenhoudt, want hij is wel te pingen....
Heeft iemand een goede oplossing voor dit probleem, zodat voorkomen kan worden dat deze laptop met :evil:Viesta:evil: in de vijver van de buren belandt?
Uiteraard heb ik zelf ook al gezocht op tig fora`s voor dit probleem....
Echter zonder resultaat.
Canon klantenservice legt de schuld bij Vista, dus microsoft bellen.
Microsoft vraagt 72 euro, omdat ik een OEM versie van Vista heb, dus Acer bellen.
Acer neemt niet op, na 40 minuten a 50c/min.