Vista kan printer niet vinden in draadloos netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbel1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Hallo,

Ik heb een AIO printer Canon mp640 aangeschaft.
Printer netjes kunnen instellen en gelijk ook een perfecte draadloze verbinding met mijn router verkregen.

Vervolgens 2 xp-systemen probleemloos kunnen installeren.

Echter, wanneer ik de printerdriver op onze vista-laptop wil installeren gaat het mis.
Tijdens het installatieproces, bij het inderdeel printerdetectie, krijg ik steeds de melding dat de printer niet gevonden kan worden in het netwerk.

De printer is echter wel toegankelijk via de browser, (handmatig ip ingeven in bowser), en ook te pingen in de cmd mode.
De printer hangt dus wel netjes in de "lucht".
Vista ziet de printer gewoonweg niet.

Printer eerst aansluiten en installeren via usb heb ik gedaan. Daarna draadloos detecteren werkt niet.

Printer detecteren met network tool van canon werkt niet.

Vista firewall en Nod32 uitgeschakelen geeft ook geen resultaat.
Ik denk trouwens niet dat een firewall iets tegenhoudt, want hij is wel te pingen....

Heeft iemand een goede oplossing voor dit probleem, zodat voorkomen kan worden dat deze laptop met :evil:Viesta:evil: in de vijver van de buren belandt?

Uiteraard heb ik zelf ook al gezocht op tig fora`s voor dit probleem....
Echter zonder resultaat.

Canon klantenservice legt de schuld bij Vista, dus microsoft bellen.
Microsoft vraagt 72 euro, omdat ik een OEM versie van Vista heb, dus Acer bellen.
Acer neemt niet op, na 40 minuten a 50c/min.

:(

Hoi !

Neem aan dat je 'n thuisnetwerk hebt ?

Zo ja: Start - Confiuratiescherm -apparaten & printers.

Klik hier op: printer toevoegen - netwerkprinter.

Mocht Vista de printer niet zelf vinden, geef je het juiste pad aan
Vista zal de benodigde printer-software dan zelf installeren.

Heb je geen thuisnetwerk, zou ik dat eerst installeren, anders wordt het 'n gebed zonder end.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry.

Ik heb geen thuisnetwerk geinstalleerd.
Heb me hier ook nog niet in verdiept, daar de andere 2 computers (welliswaar XP) wel de printer kunnen vinden.

Bij mij bestaat het uit 3 pc`s die op internet kunnen via een AP (wl500g router).
De printer communiceert nu ook met de wl500g.

Ik ga het eens proberen, maar wel vreemd dat het wel werkt op mijn xp machines... Ook draadloos...

???

Laatst bewerkt:
oi !

Tja, i.v.m Win XP en Win 7 is Vista niet de makkelijkste bij dit soort zaken !

Daarom m'n vraag/voorstel voor 'n netwerk; mogelijk vindt Vista ook de XP-PC's niet en dan is het probleem in 1 keer duidelijk, en op te lossen.

Greetz,

Harry.

Aanhouders winnen zeggen ze wel eens...

Mij was opgevallen dat er bij mijn draadloze netwerkadapter in vista beduidend meer opties aangevinkt waren dan op de pc-systemen.

Ik heb alles uitgevinkt, wat niet aanwezig was op de xp-systemen, en voila hij werkt en ziet de printer.

Na wat uitproberen, blijkt het de VPN-1 secureclient te zijn die het probleem veroorzaakte.
Mijn vriendin had deze geinstalleerd om toegang te krijgen tot intranet van haar werk.

Deze verdomde secureclient heeft me dus 20 uur boos laten kijken de afgelopen dagen...

Gelukkig is het probleem nu opgelost.
Ik hoop dat iemand anders nog wat aan deze info heeft.

Harry, toch bedankt voor je hulp...

Gr

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan