vista laat me geen eigenaar worden van externe schijf!

Status
Niet open voor verdere reacties.

karimos

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2003
Berichten
16
Hoi allen,

Sindskort heb ik een nieuwe harde schijf met vista gekocht (primary) en daarop heb ik mijn vorige schijf als slave (extern) aangesloten.

Zodra ik bepaalde mappen in wil krijg ik de melding: "U hebt geen toegang tot deze map, Gebruik het tabblad beveiliging als u toegang tot deze map wilt krijgen".
Dat heb ik dus gedaan en heb mezelf (administrator) als nieuwe eigenaar aangesteld. Werkt totaal niet....Ik kom wel in de mappen maar de bestanden blijven beveiligd.

Vervolgens heb ik het volgende gedaan.
Ik heb met de rechtermuisknop geklikt op de externe harde schijf (E:) en ben gegaan naar 'eigenschappen' vervolgens tabblad 'beveiliging' , daar mijn eigen naam aangeklikt die tevens dus ook administrator is, vervolgens geklikt op 'geavanceerd'. Vervolgens staat daar op de regel van mijn account:

Type: Toestaan, Naam:Administrators (PC_van_Toeman\Administrators), Machtiging: Volledig beheer, Overgenomen van: <niet overgenomen>, toepassen op: Deze map, submappen en bestanden.

Hier klik ik vervolgens op mijn account en klik dan op "Bewerken" ....En nu komt het probleem:

Op het scherm dat er nu is kan er aangevinkt worden:"Alle bestaande overneembare machtigingen op alle onderliggende objecten door overneembare machtigingen van dit object vervangen"
Dit vink ik aan....

En zodra ik dan op toepassen of ok druk....Gaat ie de schijf razendsnel bestand na bestand overgeven aan mij als nieuwe eigenaar tot ie IEDERE keer bij bestanden aankomt en mappen aankomt en zegt : "Fout bij toepassen van beveiliging: Er is een fout opgetreden bij het toepassen van beveiligingsgevens op: Blahblah.trt (filenaam of mapnaam) Toegang geweigerd"
En dat is niet bij 1 file of map....Als ik op doorgaan klik, gaat het maar door met die meldingen.
Ik kan potverdrie mijn eigen files niet meer zien. Wat ik ook doe het helpt niet. Dat hele gedoe om "eigenaar te worden" werkt gewoon niet. Al ben ik eigenaar van een map of zelfs de schijf dan accepteert ie niet dat ik de files bekijk.

Dit is superfrustrerend want (ja geen backup, stom ik weet het) ik heb mmijn onderzoek voor de universiteit op die schijf staan en dat was eerst een primaire winxp schijf totdat ie dus gisteren niet meer windows in kwam....Daarom heb ik nu een nieuwe schijf en gebruik ik deze oude als externe. Goed alle files staan er nog op maar ik kan ze niet krijgen!
Zo frustrerend dit!
En als ik dan bijvoorbeeld iets van zo'n beveiligde file wil veranderen zoals "alleen lezen" aanklikken, zegt ie 'u hebt administrator bevoegdheden nodig om deze kenmerken te kunnen wijzigen"....Ik BEN toch administrator? Of bedoelt ie dan van de andere schijf?

De vorige schijf was BTW een WinXP draaiende schijf met wachtwoord.

Ok ik hoop dat iemand me alsjeblieft ALSJEBLIEFT kan helpen want dit is enorm belangrijk voor me....En ik ben geen superwizkid dus ik heb jullie hulp hard nodig.

Wat moet ik doen?
 
Laatst bewerkt:
In plaats van zo'n enorme posting te plaatsen was het handiger geweest als je gewoon even op Internet had gezocht naar (bijv.)
owner vista rights

Kijk even hier voor een grafische beschrijving.

PS: Ik ga ervan uit dat je in XP géén EFS (Encrypted File System) gebruikt hebt, want anders kun je de bestanden nooit geopend krijgen in Vista.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan