Vista laptop geheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

vossers78

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2009
ik heb hier een vista laptop met het volgende probleem

het geheugenverbruik is sinds de afgelopen dagen enorm hoog geworden
voorbeeld:
internet explorer = ca 180mb voor alleen dit forum wat openstaat
explorer = ca 40 mb (geen idee of dit normaal is)
wdm.exe = ca 35 mb

maar zodra ik Paint shop pro X gebruik en een simpele handeling wil maken kan hij voor PSPX dik over de 1GB geheugen verbruiken, en zegt ook op een moment dat hij te weinig geheugen heeft.
ook gebeurd dit als ik een programma wil installeren (duurt heel erg lang)
dit was voorheen nooit zo

jouw probleem heet windows vista;)

je zou extra geheugen kunnen kopen.

Je probleem is Vista?

Nee, ik heb even gekeken en Iexplorer.exe neemt hier 28 MB in beslag met 5 tabs open.

Explorer.exe doet 7 MB en WDM doet 40 MB en WDM is normaal.

Ik vermoed dat je last hebt van een virus of spyware want dit is exessief geheugen gebruik.

1. Draai even Hitman Pro 3 en post hier je resultaten
2. Download TrendMicro's Hijackthis en post die log ook

Laatst bewerkt:
hangt er vanaf wat je op internet aan het doen bent.

sites met flash add ons en andere grafische hoogstandjes gebruiken altijd veel meer geheugen dan sites als helpmij.

op sites als youtube etc. gaat het geheugen heel snel op hoor.

maar probeer idd maar eens die (anti)virussen

Voor de hand liggende vraag, maar op dat moment (zaterdag) iets verandert aan hardware of software?

hangt er vanaf wat je op internet aan het doen bent.

sites met flash add ons en andere grafische hoogstandjes gebruiken altijd veel meer geheugen dan sites als helpmij.

op sites als youtube etc. gaat het geheugen heel snel op hoor.

maar probeer idd maar eens die (anti)virussen

Erhh.. Lees eens goed. Er staat ENKEL Dit forum. Dat betekend dacht ik dat alleen dit forum aan staat. En voor zo ver ik weet staan hier geen Flash, Java, of andere plaatjes die bewegen.

gif plaatjes wel, check bovenin die reclame en avatars, maar je hebt gelijk, alleen dit forum.
foutje van mij.

gif plaatjes wel, check bovenin die reclame en avatars, maar je hebt gelijk, alleen dit forum.
foutje van mij.

Ik zie hier geen reclame banners hoor :-) Maar ik weet wat je bedoelt. En ik denk niet dat die zoveel geheugen omhoog moeten trekken.. Maar goed. Er is al reeds gezegt dat het een virus kan zijn en dat de TS even moet scannen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan