Vista laptop krijgt xp er niet op?

• Onderwerp starter Onderwerp starter gcd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gcd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2009
Hallo

ik heb een vista laptop en daar wil ik xp opzette
nu is me dit vaker gelukt nu heb ik een nieuwe gebruik de zelfde cd maar krijg een blauw scherm van als dit u nog een keer ziet dan scanne of viruse of eventuale hardware problemen nou hij is net nieuw en viruse en hardware problemen lijkt me sterk hoe valt deze error optelossen dat ik toch xp kan instaleren

Dit geeft die alleen aan bij een windows xp instalatie cd bij de vista instalatie niet cd is goed want anderen laptops pakt die wel

Windows setup
Laden van bestanden en dan
Foutmelding:

Er is een probleem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen
als dit de eerste keer is dat u dit scherm ziet
bla bla bla
moet u de volgende stappe uitvoeren controleer
de computer op virusen controleer of u de vaste schijven of vaste schijfcontrollers die u hebt geinstaleerd
geconfigureerd een afgesloten voer chkdsk /f uit controleer of de vaste schijf beschadigd is en start de computer vervolgens op nieuw op

Techniese info

Stop: 0x0000007b (0xf78de524,0xc0000034,0x0000000,0x00000000)

ja hier word ik ook niet wijzer van maar goed?

WELKOM OP HELPMIJ

Dit is een klaptop met een sata schijf?
Je hebt dus ook de sata drivers voorhanden voor die xp instalatie?

euhm het is een hele speciaale cd met driverpack er in dus zal wel goed zijn toch

precies zoals ik het zeg.
Je zegt dat je een driver pack hebt en je gaat er vanuit dat dat wel goed zal zijn.
Hoe weet je dat?waar bestaat het pack uit?etc etc

Er wordt in die foutmelding toch melding gemaakt over je schijfstations.Ik neig nu dus naar het ontbreken van de sata drivers.

F6 toets gebruikt?

Ik ben het eens met Frankwannet, ofwel moet je ons eens even gaan meedelen wat voor harde schijf je hebt. --> daar kan je achter komen met het programma pc wizard.

En dan kunnen wij of misschien jijzelf naar de sata-driver gaan zoeken zodat je die kan inladen voordat je xp gaat installeren, anders herkent xp namelijk de harde schijf waarschijnlijk niet.

Ofwel kan je(als je toch alleen maar xp wilt en geen dualboot xp-vista) in het bios gaan kijken of je de harde schijf detectie(of wat het ook mag zijn) gaan veranderen van AHCI naar IDE, met IDE heeft Xp namelijk geen problemen om het te herkennen.

om van windows vista naar windows xp te kunnen downgraden moet je onder je BIOS de instellingen aanpassen voor AHCI,SATA. Je moet vervolgens in de BIOS ook de SATA native support uitschakelen zodat je XP kan gaan installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan