vista laptop loopt vast bij gebruik bestanden xp pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

cellie14

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Hallo,

Ik heb netjes een eigen thuisnetwerkje opgezet om mijn bestanden van mijn vista laptop en xp pc te kunnen delen.

Zodra ik video bestanden van mij xp pc op mijn vista laptop afspeel, gebeurd het regelmatig dat mijn laptop vast loopt en alleen door de baterij dan te verwijdere, kan ik de laptop weer normaal opstarten en gebruiken.

Heeft iemand een idee wat dit is en nog belangrijk, hoe dit verholpen kan worden?

heb je al je drivers dan al geinstalleerd?
de laatste bios versie?

daarvoor moet je gaan kijken op de site van jouw type en merk van pc...
Over wat spreken we hier trouwens? HP, acer, Asus...

Ik heb een medion MD98200 laptop. Zojuist op de site gekeken en een aantal drivers gevonden. Een aantal heb ik geinstalleerd. Een bios update staat er echter niet tussen. Zojuist loopt mijn laptop weer vast en maakt hij een zogenaamde dump. Denk niet dat het met het netwerk te maken heeft, want de andere pc staat niet aan.

Nog suggesties?

euhm hoe heb je de bestanden overgezet van xp naar vista?
en met welk programma speel je je filmpjes af?
Heb je al het K-lite codec pack geinstalleerd?

heb geen bestanden over gezet, ze staan allemaal nog op de pc. via netwerklocaties kan ik de bestanden op de pc op mijn laptop openen en bekijken/beluisteren.

denk eerder dat het aan de laptop zelf ligt dan aan het netwerk, want ook als de pc uit staat, wil de laptop nog wel eens vast lopen. hij maakt dan een dump.

wel ja, ik denk dat het misschien wel aan de laptop ligt ja...
daarom heb ik je in mijn vorige post ook 2 vragen gesteld ;)

en met welk programma speel je je filmpjes af?
Heb je al het K-lite codec pack geinstalleerd?

wel ja, ik denk dat het misschien wel aan de laptop ligt ja...
daarom heb ik je in mijn vorige post ook 2 vragen gesteld ;)

maak gewoon gerbuik van de windows media player en ja, heb de k-lite al geinstalleerd.

Het probleem doet zich ook voor als ik geen bestanden geopend heb of aan het afspelen ben. Tijdens normaal gebruik, lees: internet, documenten, gebeurd het ook. Probleem ligt dus volgens mij ook niet in het afspelen van bestanden.

Cellie,

het wordt nu wat wazig.
Loopt je laptop ook vast als deze niet in het netwerk hangt?
Loopt je laptop ook vast als deze wel in het netwerk hangt maar geen files van de xp pc gebruikt.
Of loopt je laptop alleen vast als je files van de xp pc gebruikt op de laptop?

Ron

Cellie,

het wordt nu wat wazig.
Loopt je laptop ook vast als deze niet in het netwerk hangt?
Loopt je laptop ook vast als deze wel in het netwerk hangt maar geen files van de xp pc gebruikt.
Of loopt je laptop alleen vast als je files van de xp pc gebruikt op de laptop?

Ron

Hoi Ron,

Ja, de laptop loopt ook vast als ik niet in het netwerk zit. Ook loopt hij vast als hij wel in het netwek zit, maar geen files gebruikt. En ook loopt hij vast, wanneer ik wel files gebruik.

Is dit al lang aan de gang? Heb je iets geinstalleerd en is het daarna begonnen?
Probeer eens een systeem herstel naar een paar weken of zo terug.

Hoe oud is je laptop?
Wellicht zit-ie nog in de garantie. Of wellicht heb je er een onderhoudscontract bij?

Ron

dan gaat het niet echt meer over bestanden waardoor de pc dan vast zit maar over de laptop helemaal.
Heb je al gescand op virussen en spyware?
zo ja, welke programma's heb je gebruikt?

Is dit al lang aan de gang? Heb je iets geinstalleerd en is het daarna begonnen?
Probeer eens een systeem herstel naar een paar weken of zo terug.

Hoe oud is je laptop?
Wellicht zit-ie nog in de garantie. Of wellicht heb je er een onderhoudscontract bij?

Ron

Had ik inderdaad al geprobeerd, het systeemherstel, ook dit had geen effect. Volgens mij is het probleem ontstaan nadat ik het sp-1 geinstalleerd heb.
De laptop is nu 1 1/2 jaar oud, garantie is dus helaas al voorbij.

voor mij is het niet meer helemaal duidelijk.... :p
wat heb je nu al eens geprobeert? systeemherstel of het scannen op virussen en spyware, malware...

Had ik inderdaad al geprobeerd, het systeemherstel, ook dit had geen effect. Volgens mij is het probleem ontstaan nadat ik het sp-1 geinstalleerd heb.
De laptop is nu 1 1/2 jaar oud, garantie is dus helaas al voorbij.

Dat is een vista gerelateerd probleem, ik heb de zelfde laptop en vista liep hier ook wel eens vast.
Codec packs zijn af te raden, mocht je een codec nodig hebben probeer de laatste versie van de maker van die codec, codec packs bevatte oud matriaal.
Ook kunnen er codecs inzitten die voor problemen zorgen door conflicten te veroorzaken met andere codecs, hier crasht vista ook vaak door.

Tip draai windows xp op je laptop, meeste drivers zijn er ook voor xp alleen de atheros wireless kaart niet maar daarvoor kun je de vista driver gebruiken.
xp drivers voor de md98200 zijn bij medion te vinden.

Hier draait er linux op tegenwoordig

als het een bekend probleem is kan je altijd eens naar acer bellen...
daar zullen ze dan wel kunne helpen denk ik :thumb:
het maakt niet uit hoe oud je laptop is als je gewoon hulp vraagt via de telefoon.

Laat je wel niet ontmoedigen als je direct te horen krijgt dat je gewoon moet herinstalleren,
bel een aantal keren.
Ik heb ook een acer laptop maar een ander type. Er was dan ook een conflict met de batterij en op het internet geraken (dan wel geen thuisnetwerk maar toch) en bij mij was de oplossing dan de bios te updaten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan