Vista laptop omzetten naar Xp, maar setup ziet geen schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helpmijtoch

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
*** xp

halo,
Ik heb vista geïnstalleerd op mijn laptop. Nu wil ik hem downgraden naar XP. Echter aan het begin van de windowssetup zegt hij dat er geen Harddisk aanwezig is.

Vista boot gewoon perfect op de HD. wat kan dit zijn?

Bednkt

Laatst bewerkt:
Als je nou nog er eens over na mocht denken over het maken van een titel bij je vraag die beter je probleem omschrijft, want zou je er van maken?

typiscch een arrogante moderator. bedankt voor je toegevoegde waarde.

iemand met beter iedeeen?

Dat onderwerp is hier zo ongeveer als 5000 keer langs gekomen, maar goed....

Windows XP heeft standaard geen SATA drivers aan boord dus herkent XP de harddisk niet.
Oplossing is zelf een speciale Windowx XP cd maken met geintegreerde SATA drivers specifiek voor jouw (slipstreamen).

Voor je al die moeite gaat doen eerst controleren of uberhaupt alle drivers voor jouw laptop beschikbaar zijn voor XP ipv Vista.
Anders is alle moeite voor niets!

OK, kunnen die drivers niet via Diskette/USB worden geïmporteerd?

Diskette kan prima, de SATA drivers op diskette zetten, de diskette in het diskette station en tijdens de installatie van XP, wanneer daarom onder aan het scherm gevraagd wordt, via F6 de drivers laden

typiscch een arrogante moderator. bedankt voor je toegevoegde waarde.

iemand met beter iedeeen?
Ja de volgende keer een betere titel bedenken, in plaats van een moderator voor iets uitmaken.:rolleyes: Bij deze heb je een officiële waarschuwing te pakken. De volgende kan een ban opleveren.

Titel ***Xp aangepast.

Laatst bewerkt:
Diskette kan prima, de SATA drivers op diskette zetten, de diskette in het diskette station en tijdens de installatie van XP, wanneer daarom onder aan het scherm gevraagd wordt, via F6 de drivers laden

DAnkje

Ja de volgende keer een betere titel bedenken, in plaats van een moderator voor iets uitmaken.:rolleyes: Bij deze heb je een officiële waarschuwing te pakken. De volgende kan een ban opleveren.

Titel ***Xp aangepast.

Och...heeft killermenace zijn baas erbij geroepen. hmm :o kon hij het niet alleen af.... en een officeele waarschuwing, klinkt allemaal heftig.

De oplossing was simpeler. gewoon Sata disabelen in de Bios en installeren maar.....

Is er toruwens een goede handleiding voor dat slipstreamen? lijkt me wel intressant. wat ik via google vond, waren geen fijne handleidingen;)

Och...heeft killermenace zijn baas erbij geroepen. hmm :o kon hij het niet alleen af.... en een officeele waarschuwing, klinkt allemaal heftig.
Daar vergis je je in. Ik zie meer op het forum dan je denkt.:evil:

Dit was je laatste bijdehante opmerking.
Het zaakje gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan