Vista laptop wordt erg heet en ander problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GamesJS

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 6930G Laptop een kleine 4 jaar oud en de laatste tijd is hij erg sloom en wordt die vooral warm! Ik heb gekeken of ik via speedfan mijn ventilator harder kan laten draaien maar helaas hij kan mijn fan niet vinden ook via bios heb ik het geprobeerd. Heeft iemand een ander idee om mijn ventilator harder te laten draaien waardoor mijn laptop koeler blijft.

Ik heb via Iobit drivers gevonden om mijn videokaart (Geforce 9300M GS 256MB) van een update te voorzien alleen mijn pc weigert die te installeren! Ik vind mijn videokaart erg sloom! Met youtube filmpjes of full hd films heeft mijn laptop erg veel moeite!

Hopelijk hebben jullie tips/tricks voor me

De traagheid komt zeer waarschijnlijk door oververhitting. Heb je de laptop al eens schoongemaakt? Vaak zit er aardig wat stof in een computer en wanneer je daar niets aan doet kan de processor zich niet meer koelen. Kijk ook gelijk even of je koelpasta is uitgehard.

Ik heb recentelijk mijn laptop open gemaakt en schoon gemaakt van binnen. Ook de koelpasta gecheckt helaas is er geen verandering.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bedoel je met "koelpasta gecheckt?

Die verwijderen schoonmaken met wasbenzine en nieuwe aanbrengen wordt gewoonlijk gedaan, ook onder de heatsink van de grafische processor indien een 3e party.

Tevens zou het best kunnen dat er dingen op de achtergrond meedraaien die je niet wilt waardoor de vertraging en warmte ontstaat, ga eens naar Nucia om dat te controleren.
http://www.nucia.eu/forum/forum.php?do=nucia_community_choose&nucia_community_id=1

Dat is wel raar, processors gaan niet zomaar ineens heel warm worden. Kijk eens of het misschien software matig is, dus even in je taakbeheer kijken of er een programma of service is dat heel veel CPU inneemt.

Ik heb nu een programma draaien die mijn pc een defragmentatie geeft die gebruikt nu veel CPU. Maar ook al zet ik hem aan en ik doe er niks mee hij wordt erg warm! Is er echt geen manier om mijn fan harder te laten draaien?

Maar dat zou toch niet de oplossing moeten zijn? De fan harder laten draaien is een workaround. Mocht je dat willen zou je dat echt in de BIOS moeten zoeken.

Ik heb een gevoel dat mijn fan niet meer zo goed reageert meestal als je pc/laptop erg warm wordt gaat je fan harder draaien, maar de mijne vertikt dat. En ik heb bij BIOS gezocht maar ik kon niks vinden. Mijn videokaart is momenteel 85 graden... Toetsenbord begint lekker warm te worden! En zo zwaar ben ik niet bezig! Een webbrowser en een defragmentatie staat open!

@GamesJS,

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Indien je direct reageert op iemand is het niet nodig om te quoten. Je krijgt een langer topic met dezelfde tekst erin.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan