vista lettertypen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaasprofeet

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
84
Hallo,

Ik wou alle lettertypen die ik op m'n oude comp (bij xp dus) heb ook op vista zetten, maar twee vragen.

-Zitten alle xp lettertypen al bij vista?

en twee

-Is er een makkelijke manier om ze er allemaal in te krijgen?
Ik weet wel hoe je lettertypen in vista kan zetten maar is er ook een manier om dat snel te doen?


Alvast bedankt, Maarten
 
Zitten deze bij Vista en XP niet allebei in de FONTS-map van Windows ? De map kopiëren van XP naar Vista lijkt me - als dat zo is - een eenvoudige oplossing.
 
Volgens mij zitten alle standaard lettertypes van XP, ook al in Vista plus dat Vista natuurlijk wat meer extra lettertypes heeft.

Je moet wel later gedownloade lettertypes zelf kopieren naar Vista als je dat nog niet had gedaan.
 
..............of wacht rustig een poosje af. Als je al je progjes onder Vista installeert en daarnaast ook nog je surfgedrag continueert, komen alle lettertypes vanzelf weer binnenlopen.
 
..............of wacht rustig een poosje af. Als je al je progjes onder Vista installeert en daarnaast ook nog je surfgedrag continueert, komen alle lettertypes vanzelf weer binnenlopen.
Dat moet je mij eens uitleggen, hoe je zonder installatie nieuwe fonts op je PC kan krijgen (behalve natuurlijk specifieke fonts die gebundeld met een programma binnengehaald worden). Ben er erg benieuwd naar hoe dit dan loopt ?
 
Om de doodeenvoudige reden dat fonts vanaf XP niet meer "geinstalleerd" hoeven te worden. Simpelweg het plaatsen in de map fonts is toereikend.
Als je dan surft of progjes installeert en de maker van dat progje heeft een invisible opdracht in de installatiefiles, om fonts naar de map Windows fonts te kopieren, groeit het jouw ter beschikking staande aantal fonts gestaat door.
 
OK, dan zitten we op dezelfde golflengte. De fonts bij installaties gebundeld via progjes gaan automatisch naar de FONTS-map. Maar je hebt natuurlijk nog altijd de fonts die je apart kan downloaden. Die moet je - ook nu nog - wel individueel "installeren" in de FONTS-map. Maar dat is uiteraard een ander verhaal.
 
Laat ik het dan anders zeggen: ik heb nog nooit ook maar 1 font expliciet gedownload en toch heb ik meer dan 500 fonts tot mijn beschikking. Vele tientallen (hondertallen?) meer dan bij een kale Windows installatie.
 
Nou dan hoef ik dat dus in ieder geval niet te doen.

Bedankt, en sorry voor de late reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan