Vista lijkt Boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Onlangs heb ik Vista gekregen, maar ik blijf het lettertype wat korrelig vinden. Het is net alsof je in een boot stand zit te kijken. Dat is met het opstarten trouwens ook 3 seconden te zien. Is dit normaal en heeft Vista een ander lettertype gekozen (Segoe). Wat het bij XP was weet niet maar ik vind het bij Vista erg lelijk staan.

Hier kan je zien hoe je bij apparaatbeheer komt:

http://www.schoonepc.nl/vista/vista_hardware_drivers.html

Kijk even of daar niet toevallig een geel uitroeptekentje staat ( ik denk het niet) anders moeten we weten welke videokaart je hebt en dan kanje daar de laatste drivers voor halen en installeren. Ook hoe daat gaat staat in deze link.

Je kan met PCWIZARD kijken welke kaart je hebt.
Maar even voor de duidelijkheid, ik kan niet uit je verhaal opmaken of dit echt de oorzaak is.
Heb je Vista er opnieuw op gezet en weet je zelf of je drivers voor je videokaart erop gezet hebt? Of wat is er gebeurt?

Ik ga zo wel even offline maar ben er vanavond weer.

Overige apparaten laat ie niet zien in dat schema. Heb de pc bij Dell gekocht die Vista Home Premium heeft geinstalleerd.

Dan lijkt mij dat dat wel in orde is en zal ik even niet weten wat er aan de hand is. Heb je ook een ander scherm? Wellicht ben je over gegaan van een CRT scherm naar een LCD en moet je daar aan "wennen" ??
Ik zou het zo even niet weten zonder het zelf te zien. Lezen wat iemand bedoeld in zo'n situatie en dan beoordelen is erg lastig.

ik denk dat het normale lettertype "cleartype" is maar ik kan niet zo direct de optie vinden waar je dat kon instellen.

kan je misschien een screenshotje maken voor beter te illustreren hoe het er juist bij jou uitziet?

Dan lijkt mij dat dat wel in orde is en zal ik even niet weten wat er aan de hand is. Heb je ook een ander scherm? Wellicht ben je over gegaan van een CRT scherm naar een LCD en moet je daar aan "wennen" ??
Ik zou het zo even niet weten zonder het zelf te zien. Lezen wat iemand bedoeld in zo'n situatie en dan beoordelen is erg lastig.

Ik bedoel dat de OPTIE "Overige apparaten" niet wordt afgebeeld in de lijst. Zie deze tekst niet staan.

Had hiervoor een "normaal scherm" van 15 inch en heb nu een breedbeeld scherm van 20 inch 1680 x 1050 ( European Black Widescreen Ultrasharp TCO99 DVI-D Height Adjustable
Monitorformaat en -type : 20,1-inch breedbeeldflatpanel
Panel Type : TN - Twisted Nematic
Maximale resolutie : 1.680 x 1.050 pixels
Responstijd / helderheid / contrastverhouding : 5 ms / 300 cd/m² / 800:1
Afmetingen (BxDxH) : Met standaard: 471 x 146 x 381 mm
Gewicht : 4,8 kg
Kenmerken : VESA® 100mm ophangsysteem, niet-schitterend met harde coating 3H
Aantal (vrije) poorten / connectortype : Analoog (15-pins D-Sub) / Digitaal (DVI-D) met HDCP, sleuf voor beveiligingspoort
Pixelgrootte : 0,258 mm (pixel pitch)
Compatibiliteit : Pc

Wat sinds Vista tegenvalt zijn: het lettertype (deze is anders dan bij XP en ook kleiner bij websites en msn)
En het scherm is niet glanzend. Met name bij de witte achtergronden zie je grijsvlaktes alsof ie vuil is.

ik denk dat het normale lettertype "cleartype" is maar ik kan niet zo direct de optie vinden waar je dat kon instellen.

kan je misschien een screenshotje maken voor beter te illustreren hoe het er juist bij jou uitziet?

Je kunt cleartype veranderen in standaard, maar dat geeft niet het gewenste effect.

Ps er is mij nog iets opgevallen. Wanneer ik bijvoorbeeld berichten terugstuur in Outlook zie je dat bepaalde letters lichter zijn zoals g w v . Het lijkt dan net of de inkt minder wordt.

Ps er is mij nog iets opgevallen. Wanneer ik bijvoorbeeld berichten terugstuur in Outlook zie je dat bepaalde letters lichter zijn zoals g w v . Het lijkt dan net of de inkt minder wordt.

misschien even een printscreen want dat probleem heb ik toch niet hoor...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan