Vista loopt telkens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Beste mensen,

Ik gebruik al een poosje Vista en ik ben er tevreden over alleen zit ik nog altijd met het probleem dat het systeem regelmatig vast loopt. Het heeft naar mijn idee niet te maken met de hoeveelheid openstaande programma's want of ik nou alleen aan het surfen ben, of dat ik aan het surfen ben, aan het downloaden en wmp open heb staan, in beide gevallen gebeurt het dat vista ineens vast loopt.
Het systeem staat dan gedurende zo'n 20 sec. vast en daarna is er weer niks aan de hand. Dit gebeurd gemiddeld zo'n 5 á 10 keer per dag en het is behoorlijk storend.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een oplossing voor dit probleem.

Ik heb een dual-boot met XP Pro en Vista Ultimate. Beide staan op een aparte harde schijf. In win XP heb ik nergens last van.

Wordt je temperatuur van je pc niet te-warm.

Dit kan zoveel zijn.....
Heb je wel voldoende geheugen.....
heb je al eens in de logboeken gekeken.
Wat versta je onder veel programma's.

Mogelijk een driverprobleem.
Geen uitroeproeptekens in apparaat beheer?
Probeer eens na te gaan wat je precies aan het doen bent wanneer het otreedt.
Met een programma als speedfan kun je zien of er toch geen warmte probleem is.
De (nieuwste)drivers voor de videokaart opnieuw installeren kan ig geen kwaad.
Groeten Leo

Beste mensen,

Ik gebruik al een poosje Vista en ik ben er tevreden over alleen zit ik nog altijd met het probleem dat het systeem regelmatig vast loopt. Het heeft naar mijn idee niet te maken met de hoeveelheid openstaande programma's want of ik nou alleen aan het surfen ben, of dat ik aan het surfen ben, aan het downloaden en wmp open heb staan, in beide gevallen gebeurt het dat vista ineens vast loopt.
Het systeem staat dan gedurende zo'n 20 sec. vast en daarna is er weer niks aan de hand. Dit gebeurd gemiddeld zo'n 5 á 10 keer per dag en het is behoorlijk storend.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een oplossing voor dit probleem.

Ik heb een dual-boot met XP Pro en Vista Ultimate. Beide staan op een aparte harde schijf. In win XP heb ik nergens last van.

Denk dat je het moet zoeken in het contact leggen naar iets op internet door iets, update misschien, kijk eens in taakbeheer of je er wat over kunt vinden.

Neem aan dat je alle updates hebt binnengehengelt?
Ook alle drivers zijn up-to-date?

Je zou met Xp_antispy de instellingen na kunnen lopen, dit progje werkt ook in Vista.

Ik heb Speedfan geprobeerd maar deze geeft aan dat ik geen ondersteunde chip heb.
Ik heb toen Everest gedownload en deze gaf wel netjes de temperaturen aan.
Nou staan er drie CPU temperaturen;
CPU: 75 (wat mij heel erg hoog lijkt!)
CPU#1 kern#1: 26
CPU#1 kern#2: 34

Ik heb 2 fans in mijn kast zitten. De harde schijven hebben gewoon een prima temperatuur.

75 graden is idd te hoog, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat een betrouwbare temp is. De beide kernen hebben wel een goede temp.
Lukt het trouwens wel om om met Cntrl + Alt + Del in taakbeheer te komen tijdens zo.n vastloper?
En zo ja, hoe hoog staat dan het CPU-gebruik?
Wanneer dat hoog is kijk dan naar welke porocessen daar verantwoordelijk voor zijn.
De naam van het proces daarna Gooogelen geeft vsoms een oplossing.

Laatst bewerkt:
75 graden is idd te hoog, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat een betrouwbare temp is. De beide kernen hebben wel een goede temp.
Lukt het trouwens wel om om met Cntrl + Alt + Del in taakbeheer te komen tijdens zo.n vastloper?
En zo ja, hoe hoog staat dan het CPU-gebruik?
Wanneer dat hoog is kijk dan naar welke porocessen daar verantwoordelijk voor zijn.
De naam van het proces daarna Gooogelen geeft vsoms een oplossing.

tijdens een vastloper is het ook niet mogelijk om in taakbeheer te komen helaas.

Het wordt nu lastig om wat te bedenken voor mij zonder de pc te zien.
Ik zou het eerst denken aan een driver probleem of incompatible software.
Wanneer je extrene apparatuur hebt aangesloten kun je deze eens ontkoppelen (schijf, printer, scanner noem maar op) en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.
Verder zou ik toch de drivers nog eens langs lopen en op internet zoeken naar updates. Ik zou dan beginnen met de video, dan het geluid en de moederbord drivers.
Wanneer je oude software hebt kun je deze in google invoeren om te zien of er bekende problemen zijn.
Hierbij ga ik er vanuit dat de machine geschikt is voor Vista, dwz processor boven de 2 Ghz (liefst dualcore), minimaal 1 gb geheugen, een direct x9 compatible video kaart met minimaal 128mb (gedeeld) geheugen en voldoende harde schijf ruimte.
Nu zie ik de twee kern temperaturen, dus dat zit wel goed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan