Vista Media Center

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik heb een Medion PC met Windows Vista + Mediacenter.

Hierin zit een TV-tuner kaart.

Nu heb ik geen idee wat voor kaart dat is en kan ik ook niet achterhalen op de PC.

Nu wil ik toch weten of er andere programma's zijn die overweg kunnen met een TV tuner kaart. Ik weet wel dat de kaart geschikt is voor gewone analoge TV en voor digitale TV via de ether (digitenne).

Dus....wie weet een progje dat overweg kan met dit soort kaarten.

Ik hoor het wel.

gr.

Nossie

vista media center moet overweg kunnen met elke tv-tuner kaart. Kan je hem bij opties (fzo) in mediacenter instellen.

Om te beginnen koop je een DVB-T antenne, zoals bijv. deze :

http://shop.conrad.nl/audio-tv-video-en-satelliet-apparatuur/satelliet-tv/dvb-t-antenne/941767.html

Met deze antenne kun je gratis NED 1, 2 , 3 en de regionale omroep ontvangen ( Live-TV )

Je kunt ook je Kabel TV aansluiten.

In Alle Programma's open je het Media Center en gaat naar Instellingen > TV en daarna naar TV-signaal instellen. De rest wijst zich vanzelf.

Voor een PC zonder Media Center bestaan dezelfde mogelijkheden met bijv. de Hauppage 1100 TV Tuner kaart:

http://www.bytesatwork.be/shop/product.php?productid=21844

In beide gevallen geldt : Prima ontvangst.

Dat in in Vista MC werkt dat wist ik al....

Maar waar het mij omgaat: is er een progje buiten MC om waarmee je de tuner kunt bedienen en bekijken.

Ik wil namelijk alle instellingen handmatig doen en niet via de gedownloade instellingen die MC biedt.

Voglens MC kan de Tuner ook DVB-C ontvangen, ik krijg dan ook de mogelijkheid om Ziggo Digitaal te gebruiken....maar nu het probleem....waar ik woon hebben we geen Ziggo maar CAIWAY. Ik wil dus de instellingen van mijn tuner (Freq., modulatie enz...) handmatig instellen.

Is dat mogelijk???

"Nu heb ik geen idee wat voor kaart dat is en kan ik ook niet achterhalen op de PC"

Je kunt de gegevens vinden in Apparaatbeheer > Besturing voor geluid etc. > Hybrid Capture Device

het gaat om een creatix saa7131 Hybrid Capture Device

Aanvulling:

Heb de PC opengemaakt en het gaat nu dus om een Creatix CTX 953 voor analoge en DVB-T, dus helaas geen DVB-C.

Instellen van digitale TV zal dan helaas niet lukken denk ik...want DVB-T en DVB-C zal niet compatible zijn neem ik aan.....

Wel zoek ik nog steeds een progje dat buiten MediaCenter om ook deze kaart kan aansturen.

Ik hoor het wel

gr.

Nossie

Laatst bewerkt:
waar kan ik de creatix saa7131 Hybrid Capture Device voor wondpws 7 gratis downloade

het gaat om een creatix saa7131 Hybrid Capture Device

Aanvulling:

Heb de PC opengemaakt en het gaat nu dus om een Creatix CTX 953 voor analoge en DVB-T, dus helaas geen DVB-C.

Instellen van digitale TV zal dan helaas niet lukken denk ik...want DVB-T en DVB-C zal niet compatible zijn neem ik aan.....

Wel zoek ik nog steeds een progje dat buiten MediaCenter om ook deze kaart kan aansturen.

Ik hoor het wel

gr.

Nossie

Graag oudere topics met rust laten. Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan