[Vista] Melding: "laatste backup mislukt"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelly

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Berichten
1.345
Hallo,

Ik heb het forum & internet even doorzocht, maar nog geen oplossing voor mijn irritante probleem gevonden. Ik krijg op een willekeurig tijdstip (ca. 1x per dag) eerst de volgende melding:

laatste_backup_30_dagen.png


Maar, ik wil helemaal geen backup, en al helemaal niet om de 30 dagen. :mad:

Bij klikken op deze melding opent het backupscherm wat ook staat onder Configuratiescherm > Back-upcentrum > Back-up van bestanden maken.
Dit kan ik ook wel wegklikken, maar dan komt het volgende weer op:

laatste_backup_mislukt.png


Natuurlijk is 'tie mislukt, want ik heb hem net weggeklikt... en "meer informatie" brengt me weer naar een backup scherm. Maar ik wil helemaal geen backup! In het back-upcentrum zie ik niets waarin ik deze meldingen kan uitstellen/wegdoen. Wie kan mij helpen om van deze meldingen af te komen? :confused:

Veel dank!
 
Hoi !

Start - configuratiescherm - Beveiligingscentrum: waarschuwingen van het beveiligingssysteem wijzigen.

Enne......nog steeds die UAC niet uitgezet ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Start - configuratiescherm - Beveiligingscentrum: waarschuwingen van het beveiligingssysteem wijzigen.

Enne......nog steeds die UAC niet uitgezet ?

Greetz,

Harry.

Bedankt voor de reactie! :thumb:

Ik vind het schermpje wat ik dan krijg wel een beetje raar... Weet je zeker dat met het uitzetten van een melding voor beveiligingsrisico ook de backupmelding verdwijnt? De optie die ik wil ("Geen melding weergeven en het pictogram niet weergeven") is namelijk "niet aanbevolen"... of kan ik dit zonder risico aanklikken? Het schermpje maakt mij wat achterdochtig :eek:

Over UAC: wat bedoel je precies met "nog steeds niet"? UAC heb ik inderdaad niet uitgezet (ik weet niet hoe jij dat bij mij kunt zien :rolleyes:) maar ik heb van UAC ook geen last. Dus ik laat het lekker aan.
 
Hoi !

Prima, hoor, maar dan ook niet zeuren over het bijkomend ongemak !

Greetz,

Harry.
 
Prima, hoor, maar dan ook niet zeuren over het bijkomend ongemak !

Doe ik ook niet :). Ik snapte alleen de woorden "nog steeds niet" niet echt.
Ik zal die optie in ieder geval eens aanklikken, dan post ik over een paar dagen of de melding weg is.
 
Hoi,

Het heeft helaas niet geholpen. Heb vorige keer die optie aangeklikt, maar kreeg vandaag weer de tweede meling "De laatste back-up is mislukt". :(

Iemand een oplossing?
 
Het gaat hierbij om de bestandsbackup, niet om de systeembackup. U kunt in het backup en restorecentrum kiezen of automatische backups moeten worden gemaakt of niet. Van nature staat deze optie "aan". Om de mededeling te vermijden moet hij "uit" staan.

Ik werk zelf met een Engelstalige versie van VISTA, dus ken de Nederlandse terminologie niet goed. Maar hier zijn de stappen in het Engels, waarschijnlijk is het Nederlandse equivalent gemakkelijk te vinden.

Ga naar "backup and restore center"
Kies voor "backup files" / change settings"
Dan vindt U onderaan een tekst "automatic backup is currently ON" en een knop "TURN OFF". Doe dit en U zult niet meer gestoord worden door de "reminder".

Beste groet
 
Bedankt voor je reactie,

Het lukt me niet echt om bij die opties te komen :confused:. In het back-up centrum (plaatje 1) kan ik wel op instellingen klikken, maar daar zie ik die regel niet staan. Ik krijg het scherm van plaatje 2 als ik op instellingen klik....
Misschien verschillende versies van Vista?
 

Bijlagen

  • 1-backupcentrum.gif
    1-backupcentrum.gif
    55,6 KB · Weergaven: 87
  • 2-instellingen.gif
    2-instellingen.gif
    25,3 KB · Weergaven: 83
In het eerste scherm moet U onder "backup van mijn bestanden maken" kiezen voor de volgende regel "instellingen wijzigen". Dan komen de besproken opties aan bod. Ik heb zelf Vista Ultimate. Misschien heeft dat er iets mee te maken, maar de automatische backup "af" zetten zou toch mogelijk moeten zijn, zeker als U de optie "instellingen wijzigen" WEL krijgt.
 
Ik krijg het scherm van plaatje 2 als ik op instellingen klik....
wov zei:
In het eerste scherm moet U onder "backup van mijn bestanden maken" kiezen voor de volgende regel "instellingen wijzigen". Dan komen de besproken opties aan bod.

Zoals gezegd: als ik op instellingen klik zie ik die regels niet, enkel plaatje 2.
Ik denk dat het dan gewoon aan de Vista versie ligt, hoewel een automatische backup uitzetten toch in iedere versie zou moeten kunnen... :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan