Vista met Partition Magic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Subbeh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2006
Berichten
1
Vista dual-boot

Hallo,

Ik heb zojuist Vista geinstalleerd en wil nu een extra partitie aanmaken om windows XP te installeren om te kunnen dualbooten.. Het probleem echter is dat Partition Magic niet wil draaien onder Vista. Is er een andere mogelijkheid een partitie aan te maken binnen Vista?
Ik heb geen ongebruikte ruimte meer dus het aanmaken van een nieuwe partitie zonder een andere partitie kleiner te maken is niet mogelijk. :confused:

Edit: Ik heb het voor elkaar gekregen zonder extra software. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik XP niet meer kan installeren. Als ik dit doe boot de PC niet meer op en krijg ik de melding dat de MBR niet goed meer is (druk ctrl-alt-del voor reboot).
Als ik dan een repair doe vanuit de Vista DVD boot vista weer normaal op maar kan ik nog steeds geen windows XP installeren. Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het andersom gedaan: eerst XP installeren, dan partitioneren, dan Vista op de 2e partitie installeren. Het resultaat is een perfect werkend dual-boot systeem.
 
Misschien kun je hier wat mee.

Maar ook gewoon XP installeren, op een vrije partitie, zou moeten kunnen, en later de bootrepair van Vista gebruiken.
 
Hoi,

ja zeker kan het je oet even partitionmagic opstarten in DOS en daar een fat32 stuke van nog geen 50mb aanmaken.
dan start je xp,vista op en kan je partition en bootmagic starte.

windowsxp en vista willen een fat32 stuk hebben om het programma te instaleren.

:confused: Waar haal je die kul vandaan?

PS, je toetsenbord doet het ook niet goed, de m en n voornamelijk.
 
sorry, maar die kul, nee dit hebben wij ondervonden op school, en dit is zeker het probleem met bootmagic als je een bootscherm wil maken

Wie heeft het nu over BootMagic?:confused:
Overigens draait die prima op/met NTFS, het is maar een loader die in het boot record gaat zitten.
Fat32 was voor 98, Vista en XP zijn ontworpen voor NTFS.

Vista heeft een eigen bootloader, de BCD, en je kunt ook de VistaBootLoaderPro gebruiken, uit mijn eerste reply.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan