Vista met Speedtouch 580 Beveiligingscode werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

riflemaster333

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo,

Ik heb kort geleden Vista geinstalleerd en nadat ik het geinstalleerd had wou ik ff op internet gaan.
Ik zocht naar draadloze netwerken en vond mijn netwerk. Dubbel klikte erop en toen moest ik mijn WAP/TKIP code invoeren ik deed dat en toen kreeg ik de error verkeerde beveiligingscode
En ik weet zeker dat het goed was want ik gebruik het ook bij windows XP

plz helpmij!!

Voorzie je router van een nieuwe sleutel en meld dan alle PC's weer eens aan.

CrashPuppy

Hoi.(De tijdelijke oplossing voor jullie probleem)

Ik heb zojuist een uur+ met KPN aan de lijn gehangen, ik heb ook een Speedtouch 580.
Ik heb hetzelfde probleem, je moet even naar 10.0.0.138 gaan dit is de pagina van Speedtouch (dus gewoon 10.0.0.138 intypen in je urlbalk)

Vervolgens ga je naar basic>wireless> en dan naar de Tab 'security'
Hier zie je 3 security levels 1,2,3
Meestal staat je security level op 3 WPA en hierop werkt het wireless met Vista dus zowieso niet zowel niet op de AES mode als op de TKIP mode

Als jou security staat op :

level 1: is geen security en er brand dan een rood lampje op je modem bij WLAN....als het goed is moet je met deze instelling wel via je wireless online kunnen komen maar dat kunnen de buren dan ook zeg maar....Je wireless werk via vista

level 2 : WEP beperkte security maar redelijk veilig en niet makkelijk voor de buren om op te komen, er brand een oranje lampje op je modem bij WLAN en Vista werk ook hierop wel
ik heb alleen 64bits Hexadecimal geprobeert......maar misschien doen de 128 bits het ook.

Nu alleen nog even de 'eignschappen' van je wireless in je computer aanpassen .......succes ermee

groeten Mike

Hoi ik heb dus hetzelfde probleem (zie deze topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=290386), maar hoe verander ik dan het beveiligingslevel? Jullie hebben het over ''veranderen in WEP'', maar bij eigenschappen kan ik dit niet vinden(?). Bij mij staan de volgende levels (zie afbeelding). In welke van die levels moet ik WPA-PSK dan veranderen?

Bijlagen

• Speedtouch-2.JPG
    Speedtouch-2.JPG
    32,1 KB · Weergaven: 76
Als je 'm op Open of Gedeelt zet dan verschijnt WEP vanzelf, het klopt idd dat hij niet in de lijst staat.

ik heb een oudere versie en bij mij ziet het er anders uit ,namelijk zo (zie bijlage.)

Gisteren tovallig bij mijn Moeder hetzelfde gedaan en bij haar zag het er net zo uit als bij jou.Maar het werkt daar nu ook prima......

succes:thumb:

PS( op de foto staat mijn security op WPA-PSK, maar je moet 'm dus wel op WEP zetten, ik werk zelf met een ethernet verbinding en heb die "wireless problemen" dus niet :))

Bijlagen

• wep.jpg
    wep.jpg
    83,9 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb precies gedaan wat je zei, maar ik krijg dan zo'n boodschap (zie afbeelding) waar ik niets van begrijp. Iets met 5/13 tekens of 10/26 tekens..(?)
Ik heb voor de duidelijkheid helemaal niets veranderd aan de netwerksleutel.. Die is dus hetzelfde gebleven en als ik dan wil veranderen in WEP/gedeeld dan geeft ie dus die boodschap. Dus dat schiet ook niet echt op.

Bijlagen

• WEP-Gedeeld.JPG
    WEP-Gedeeld.JPG
    93,9 KB · Weergaven: 64
oplossing te verkrijgen via Speedtouch helpdesk

ook ik had hetzelfde probleem, na een half uur bellen met de speedtouch helpdesk was ik eruitk, via 10.0.0.138 kom je in de besturing van de speedtouch terecht waar je de optie WEP kunt aanklikken zoals eerder beschreven, als je deze nogmaals aanklikt krijg je de hexadecimale code getoond (let op case sensitive) welke je later weer in kunt voeren in de configuratie van de LAN verbinding....

telefoonnummer helpdesk speedtouch is 0900-2375457

ook ik had hetzelfde probleem, na een half uur bellen met de speedtouch helpdesk was ik eruitk, via 10.0.0.138 kom je in de besturing van de speedtouch terecht waar je de optie WEP kunt aanklikken zoals eerder beschreven, als je deze nogmaals aanklikt krijg je de hexadecimale code getoond (let op case sensitive) welke je later weer in kunt voeren in de configuratie van de LAN verbinding....

telefoonnummer helpdesk speedtouch is 0900-2375457

okee bedankt, dat is al een start in ieder geval. ik snap alleen een paar dingen nog niet: hij staat op dit moment bij mij op WPA-PSK. Daar staat een code bij (de netwerksleutel die uit 10 letters en/of cijfers bestaat).. Die code verdwijnt bij WPA wanneer je aanklikt WPE?
Als ik namelijk kijk bij WPE (jij hebt het over een hexidecimale code) dan is dat de zelfde code als bij WPA, klopt dat?

okee bedankt, dat is al een start in ieder geval. ik snap alleen een paar dingen nog niet: hij staat op dit moment bij mij op WPA-PSK. Daar staat een code bij (de netwerksleutel die uit 10 letters en/of cijfers bestaat).. Die code verdwijnt bij WPA wanneer je aanklikt WPE?
Als ik namelijk kijk bij WPE (jij hebt het over een hexidecimale code) dan is dat de zelfde code als bij WPA, klopt dat?

OKEE, LAAT MAAR ZITTEN. Ik heb hetgene wat WASBEER zei geprobeerd en het werkt wel idd. alleen nu start ik de pc opnieuw op en staat ie ineens op de WPA-PSK level. Hoe kan dat??? Kennelijk heb ik dus niet de juiste instellingen op mijn pc veranderd.. welke moet ik dan precies veranderen? Ik heb alleen op die site die je zei (http://10.0.0.138) op WEP gezet, die hexidecimale sleutel opgeschreven en vervolgens de instellingen in mijn pc: 'gedeeld-wep- aangeklikt en daar die sleutel ingevoerd. moet ik dan nog meer dingen veranderen? want het werkt dus niet voor de lange termijn... HELP.

je moet in de modem eerst alles goed zetten, op Apply drukken en daarna op Save All, het beste is om dit via een XP bak bekabeld te doen, en dan de website 10.0.0.138 te verlaten, hierna in de computer de settings veranderen; als het goed is moet het dan goed gaan maar ik kan je echt de speedtouch helpdesk adviseren.....vandaag crashte bij mij de hele boel na het resetten van de modem en ze hebben me echt geholpen, na 10 minuten bellen ze je nog terug ook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan