Vista naar XP Acer 9412

Status
Niet open voor verdere reacties.

ManuNeko

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
110
Ik heb een Acer 9412AWSMi. Gisteren 2GB extra geheugen ingestoken, zodat ik nu 4GB heb. Of liever dat hoopte ik. Alles is gecrashed en mijn "prachtige" Vista startte niet meer op. Dus heb ik besloten om maar XP te installeren. Dat blijkt nu niet zo eenvoudig te zijn, want nu heb ik een lege PC MET XP, maar zonder netwerk, zonder USB en zonder externe HD.

Ik heb al eens gekeken op de site van Acer maar daar is geen driver te vinden voor een netwerk kaart.

Wat nu? Alles de vuilbak in? Of is er toch nog een oplossing?
 
Alvast bedankt voor je antwoord.

Ik heb lan_rtl811b_5.638.1116.2005 gedownload. Nu maar hopen dat het werkt.
 
Ik kan nu op internet, maar de vraagtekens bij apparaatbeheer blijven staan. Zelfs bij de netwerkkaart. Ook nog steeds geen USB en de grafisch kwaliteit is ook niet echt om over naar huis te schrijven.
 
Download en install ook de ander XP-drivers die op deze acer site te vinden zijn. I.i.g. minstens de chipset.
 
Iedereen hartelijk bedankt voor de hulp.

Ik heb de drivers eerst op CD moeten zetten (gezien mijn USB niet werkte) en dan had ik Internet. Ik heb XP Service Pack 2 gedownload en nu werkt het meeste terug, inclusief USB.

Er zijn nog een aantal dingen die niet werken, maar ik denk dat ik daar wel uit kom.

Dus nogmaals van harte bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan