Vista naar XP met tosihba satellite L40-14Y

Status
Niet open voor verdere reacties.

flappy3

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Ik heb een probleem (dit is volgens mij wel de meest standaard openingszin). Een vriendin heeft een laptop met een duitse vista basic versie, tweedehands. Nu wil ik daar Windows XP opzetten, maar dat is verdraaid lastig. In de setup geeft Windows XP aan dat hij de harde schijf niet kan vinden en dus niet kan formatteren en/ of installeren. Wat ik al gedaan heb:

* Informatie gegoogled en kwam erop dat deze melding te maken heeft met Vista (klopt dat?)
* Ultimate bootdisk gebruikt om de harde schijf (SATA) te formatteren (is gelukt)
* Alle partities die erop stond verwijderd en geformatteerd ook met behulp van bootdisk

Er staat nu noppes op die harddisk, geen besturingssysteem, waardoor je zou denken dat het nu wel moet lukken (er heeft ooit eens XP op gestaan namelijk). Maar alsnog geeft XP in de setup weer dat hij de schijfstations niet kan vinden.

Hoe los ik dit op, zodat ik XP op de latop kan zetten? Ik heb wel enige kennis, maar niet al te technisch.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
H.E. Kuif

Dit is zeker een goede hulp geweest, het probleem is nu enkel nog dat er in de laptop geen floppydrive zit om de benodigde drivers als eerste te installeren.

De setup van windows geeft dit dan ook aan. De usbstick werkt ook niet. Bestaat er een andere mogelijkheid om de benodigde AHCI drivers te installeren?

UPDATE: Het is me uiteindelijk helemaal gelukt om xp te installeren en alle benodigde drivers te installeren. De meeste hulp heb ik zeker gehad door de tutrial van de hierboven genoemde link. Heb uiteindelijk door middel van nlite een bootable disk gemaakt, met de benodigde drivers erbij! Was wel de eerste keer dat ik dit deed en ben toch wel blij dat alles naar behoren werkt! Topic kan wat mij betreft gesloten worden, probleem is opgelost!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan